پرده پذیرایی

ابعاد مناسب برای پرده های پذیرایی

اندازه پرده‌های پذیرایی، به عنوان یکی از مهمترین عوامل در طراحی داخلی در هر فضای پذیرایی، باید به درستی با عرض و ارتفاع مشخصی که فضای پذیرایی دارای آن است تطابق داشته باشد.

در اینجا، به بررسی ابعاد مناسب برای پرده های پذیرایی می پردازیم.

در اغلب خانه‌ها، پذیرایی مکان پر بازدید و توجه سراسری است. پرده‌ها، یکی از هنرمندی‌های دکوراسیون محبوب برای فضای پذیرایی هستند. به علت عملکردی و دکوراتیو، پرده‌ها باید ابعاد مناسبی داشته باشند تا از سایز مناسبی برخوردار باشند و بهترین پوشش را برای پنجره‌های پذیرایی فراهم سازند.

در اینجا، به بررسی ابعاد مناسب برای پرده‌های پذیرایی می‌پردازیم:

  1. ارتفاع پرده

ارتفاع پرده با ارتفاع سقف و پنجره مورد نظر متفاوت است. ارتفاع پرده باید با ارتفاع پنجره همخوانی داشته باشد. برای این کار بهتر است با استفاده از یک اندازه‌گیری دقیق، فاصله از زمین تا بالای پنجره را اندازه‌گیری کنید و برای تعیین ارتفاع پرده، پنج سانتی‌متر اضافه کنید تا بتوانید ارتفاع درست پرده را تعیین کنید.

  1. عرض پرده

عرض پرده باید به موقعیت پنجره و فضای پذیرایی بستگی داشته باشد. پرده باید به شکلی باشد که باز شدن در هیچ کدام از نقاط آن خللی ایجاد نکند. با این حال، برای به دست آوردن عرض مناسب، ابتدا باید پنجره را باز و به آن اندازه گیری کنید. سپس باید به عرضی که در صورت بستن پرده، باز شدن پنجره بهینه است توجه کنید. بهترین راه برای تعیین عرض موثر پرده، ابتدا اندازه پنجره را وارد کردن و سنجیدن و سپس حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری برای دسترسی به نقطه گرم کنترل کردن باز کردن پنجره را اضافه کنید.

  1. جنس پرده

اختیار جنس پرده از برجسته‌ترین ملاک های تعیین ابعاد مناسب پرده در پذیرایی است. برای هر فضای داخلی، جنس مختلف پردهی و تنظیمات مورد نظر برای نور، دما و بهره‌مندی وجود دارد. به عنوان مثال، یک پرده ساده کتان در یک مکان با دمای بالا بهتر از یک پرده سینتتیک در یک مکان خنک عمل می کند.

  1. تنظیم شده برای نور

با این که پرده ها برای قرار دادن نور در فضاها مفید هستند، باز هم باید دقت کنید که پرده شما هنگام باز کردن پنجره و شروع نور چشم‌ها را آزار ندهد. به صورت کلی پرده‌هایی با درصد انعکاس نور نسبتاً بالا مفید هستند. احتمالاً انواع پرده های تار پرده و شفاف تر برای این مورد مفید هستند که به خوبی از نور طبیعی استفاده می کنند.

  1. جزییات طراحی

طراحی پرده، نقش مهمی در زیبایی پذیرایی می‌آفریند. جزییات طراحی می‌تواند شامل رنگ، الگو، ترکیبات رنگی و متن قرارگیری بر روی پرده باشد که همه آنها باید به نمایش درونی و خارجی از فضای پذیرایی و میزبانی بپردازند تا همگام با امکانات محیط و استفاده از آن بتوانید از یک پرده خاص برای قابلیت‌ها و امکانات پذیرایی خود استفاده کنید.

  1. پرده پایینی

یکی از مواردی که اغلب در پذیرایی نادیده گرفته می‌شود، این است که پرده باید به بالای زمین کشیده شود. پرده در مقابل سطح زمین نباید باشد، علاوه بر اینکه این عجله وضعیتی نامطلوب دارد، همچنین منجر به کثیف شدن پرده و ضعف کیفیت پذیرایی می‌شود.

  1. پرده با طرح یکتا

بهترین پرده های پذیرایی همیشه با طرح منحصر به فرد و شاخص هستند. پرده های با طرح یکتا مانند طرح ها و نقش مناسب در طراحی شده، به صورت خاص و روشن نشان می دهد. می توانید با خرید پرده برای پذیرایی، زیبایی خاصی را به فضای خود بدهید و همچنین برای دوستان و مهمانان خودی که بازدید می کنند، یک خاطره جذاب باقی بگذارید.

هنگام انتخاب پرده برای پذیرایی، باید به اندازه آن ها توجه کرد. به باز کردن پنجره ها و روشن کردن نور های طبیعی توجه کنید تا از نور های موثر اطمینان حاصل کنید. با انتخاب پرده های با ارتفاع و عرض شایسته، جنس پرده مطابق با محیط و مکانیزم، تنظیم شده برای ارتباط با نور، عدم جابجایی باز کردن پنجره و ترکیب طرح های منحصر به فرد، می توان محیطی زیبا و آرام و مسترحی را در پذیرایی خود برای پذیرایی از خانواده و دوستان خود در نظر داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ سه = 7