پرده پانچ

انواع پرده پانچ موجود در بازار

پرده پانچ یا پرده مشبک، یکی از محبوب‌ترین نوع پرده های دکوراتیو برای پنجره های بزرگ است. این نوع پرده امکانی را برای شما فراهم می کند تا نور خورشید و آفتاب در داخل منزل شما کنترل شود اما به طور همزمان مانعی نخواهد شد که نور به داخل اتاق نرسد و از دید داخلی شما جلوگیری کند. با توجه به ظاهر زیبای آن ، انواع پانچ ها و رنگ های مختلف، پرده پانچ بیشترین علاقه را برای به روز کردن دکور داخلی خانه و محل کار به خود اختصاص می دهد.

پرده پانچ فلزی: این نوع پرده مشبک، تنها انتخابی خوب برای دکور داخلی شیشه های فلزی نیست بلکه بیشتر در مناطق گرم وخشک مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. پرده پانچ فلزی، فلزی طبیعی یا معمولاً آلومینیوم بوده و جنس رنگ کردن متنوع واقع شده است. ضخامت، عرض و طرح خاص آن شما را به خوبی از پنجره خود محافظت می‌کند، با این حال در مقابل باد و سایش قابل ایمن شدن نیست و ممکن است در صورت تعیین ناسازگاری با توجه ابجکت داخلی، ظاهر جدیدی به دکوراسیون خانه شما ندهد.

پرده پانچ چوبی: پرده پانچ چوبی به دلیل به وجود آمدن یک ظاهر طبیعی کلاسیک و زیبایی در داخلِ خانه ها و ادارات، همیشه مورد توجه قرار گرفته است. دیدگاه حساس وقتی مد نظر باشد که آن روز های خشک در جاده ها با تلاطم باد بسیاری از پرده‌های را با خود برده است. متقاطع با چوب آن ، کاه به عنوان بافت داخلی ظاهر می‌شود.

پرده پانچ پلاستیکی: این پرده مشبک، کارایی خوبی برای محافظت از خانه شما در مقابل آفتاب ورودی دارد. از مزایای آن می‌توان به توان ماندگاری بالا با توجه به قیمت پایینش اشاره کرد. برای رنگ، درجه شفافیت، ضخامت، مدل و اندازه و دیگر تنوع‌های مطرح شده در این محصول، شما بخش اعظمی از طرح ها و گزینه ها را در فروشگاه های پرده پیدا خواهید کرد.

پرده پانچ منسوج: این پرده مشبک به وسیله نخ هایی که به هم بافته شده اند و سپس برای اعمال یک الگو اصطکاکی جنس مشبک بر این نخ ها شده است. فلزی ها ، چوبی ها و پلاستیکی ها درگین صفحه پانچ منسوج شده است. مواد مورد استفاده در این نوع پرده می‌توانند رنگ مناسب و روشنایی دلخواه را برای دیوارها و پنجره های شما به ارمغان بیاورند.

در کل، پرده پانچ یکی از بهترین پرده های دکوراتیو برای پنجره های بزرگ محسوب می ‌شود و بر اساس ویژگی های آن، طراحی واحدهای مختلف به پرده پانچ چوبی ، فلزی ، پلاستیکی و منسوج رایج است. لذا شما می‌توانید یکی از این انواع را بر اساس سلیقه و محیط داخلی خود انتخاب کنید و دکوراسیون داخلی خانه یا محیط کار خود را بروزرسانی کنید.

پرده پانچ در بسیاری از طرح ها، رنگ ها، اندازه ها و مواد ساخت برای پنجره های مختلف، از جمله پنجره های مدرن، صنعتی، آجری و خشتی، موجود است. بعضی از طرح های پرده پانچ شامل الگوهایی هستند که با استفاده از آن ها می توانید ظاهر پرده پانچ را متحول کنید. برخی از الگوهای پرده پانچ در ادامه ذکر شده است:

الگوی تیر زدن افقی: در این نوع طراحی، تعداد زیادی خط افقی کوتاه در یک فاصله مساوی به هم ادغام شده اند. این الگوها معمولا برای پرده های نامتقارن ( با طولی بیشتر از پهنای پنجره) مورد استفاده قرار می گیرد.

الگوی تیر زدن عمودی: در این الگو ، خطوط عمودی نازکتری در فاصله های مساوی در پرده پانچ چیده شده است. این الگو برای پرده های با ارتفاع بیشتر از پهنای پنجره استفاده می شود که با این روش فضای پنجره تأثیر بیشتری دارد و طرح با ارتفاع بیشتر بسیار جذاب است.

الگوی گره: این الگو معمولاً در پرده های چوبی و یا منسوج یافت می شود. مواد پانچ برای ساخت پرده های گره دار معمولا از نخ های منسجم شده در حالات گره و شبیه سازی می شود.

الگوی کشیده شده: این الگو برای پرده های با ارتفاع بیشتر از پهنای پنجره استفاده می شود. خطوط عمودی روی پانچ وجود دارد و فضای پنجره را با حرکت عمودی تاثیر گذار می کند.

الگوی درخت: در این الگو معمولاً تعداد زیادی خطوط مربع شکل در فاصله های مختلف روی پرده پانچ قرار می گیرند و سپس برگهای درختی در این خطوط قرار می گیرند. این الگوی زیبا برای پرده های با ارتفاع بیشتر از عرض مناسب است.

الگوی دایره: در این الگو، دایره ها به صورت تناوبی در فاصله های مختلف روی پانچ قرار می گیرند. این الگو برای پرده های با پهنای بیش از ارتفاع مناسب است.

همانطور که مشاهده می کنید، پرده پانچ با انواع متنوعی از الگوها ، رنگ ها و مواد، به شما امکان می دهد تا طبق سلیقه و فضای مورد نظر خود، بهترین پرده پانچ را برای دکور داخلی منزل، دفتر یا فضای کار خود انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × هفت =