پرده اتاق کودک

رنگ مناسب برای پرده های اتاق کودک

رنگ مناسب پرده های اتاق کودکان چیست؟

رنگ های مناسبی برای پرده های اتاق کودک وجود دارد و بالعکس رنگ های غیر معقول نیز وجود دارد، لازم است والدین  بدانند که از چه رنگ هایی برای پرده های اتاق کودک استفاده شود؟ اگر می خواهید بدانید چه رنگی در اتاق کودک شما زیبا به نظر می رسد، کافی است به مقاله تهیه شده نگاهی بیاندازید:

همچنین بخوانید:

انتخاب نوع پرده مناسب برای اتاق کودک

نکاتی برای انتخاب پرده اتاق کودکان

 

تن های شیک و زیبا

استفاده از رنگ های زیبا مانند رنگ رز روشن با نقش های انتزاعی و کارتونی در کنار مبل کمی تیره تر از فرش، همراه با آباژور و چراغ بنفش و مقداری کوسن سبز و گیاهان گلدانی و رنگ سفید برای دیوارها موجب جلوه ای زیبا، ظریف و آرامش بخش برای کودک می شود.
در مقابل رنگ های یکنواخت کودک را کسل می کند و موجب کاهش تخیل و خلاقیت او می شود. با این حال، رنگ های خیلی روشن ممکن است اثرات نامطلوبی بر بینایی، شخصیت، احساسات و رشد عصبی کودکان داشته باشند. همچنین برای استفاده در مقیاس بزرگ مناسب نیستند.

 

 

سایه های تازه و زیبا

رنگ مرکزی قرمز شرابی یا آبی و طلایی با فرش قرمز خاکی تیره، دیوار بژ روشن و قسمت‌هایی که با روکش طلایی تزئین شده‌اند، مانند چراغ‌های دیواری، محیط را به سبک زرق و برق دار و تازه تبدیل می کند و باعث تحریک هیجان کودک می شود.
در مقابل به طور کلی اتاق کودکان نباید رنگ های زیادی داشته باشد تا در مجموع نامرتب به نظر نرسد. باید سعی شود دیوارها، کف و مبلمان تم رنگ هماهنگی داشته باشند و از اصل “زمین و آسمان صاف” پیروی کنند و سعی کنند از رنگ روشن تری نسبت به کف برای سقف استفاده کنند. اگر والدین از رنگ‌های پر تاثیر خوششان می‌آید، می‌توانند قسمتی را برای طراحی انتخاب کنند و سپس با سطح وسیعی از رنگ‌های خنثی (سفید، خاکستری روشن و غیره) آن را هماهنگ کنند.

 

 

رنگ های سبک و لطیف

پرده با رنگ مرکزی زرد و نارنجی در کنار فرش نارنجی، با روتختی هایی ساخته شده از پارچه چاپی زرد و سفید که با مبل و سقف به رنگ خاکستری ست شده است، و برخی از گیاهان سبز به آن اضافه شده است باعث ایجاد فضایی روشن و دلنشین می شود که حس صمیمانه ای در کودک ایجاد می کند.

در مقابل ترکیب و تطبیق رنگ هایی که هارمونی منسجمی ندارند برای دستیابی به نتایج خوب بسیار دشوار است. توصیه نمی شود که والدین سعی کنند رنگ ها را خودشان با هم ترکیب کنند، مگر اینکه به صورت حرفه ای آموزش دیده باشند. یک ترفند کوچک وجود دارد که مثلاً اگر والدین سبز را دوست دارند، می توانند سبز روشن، سبز تیره یا آبی مایل به سبز را برای هماهنگی انتخاب کنند.

 

 

سایه های رمانتیک ملایم

رنگ مرکزی آن صورتی ملایم است. فرش ها، آباژورها و پرده ها به رنگ قرمز و سفید، مبلمان به رنگ سفید و اتاق تا حدودی با آبی روشن تزئین شده است که فضایی گرم دارد.
در مقابل از رنگ های سیاه و سفید با احتیاط استفاده کنید. سعی کنید چند رنگ با خلوص نسبتاً بالا و رنگ روشن انتخاب کنید، مانند نارنجی، صورتی، آبی دریایی، سبز وانیلی و رنگ ریشه نیلوفر آبی و غیره. که به ویژه برای کودکان سه ساله مفید هستند. علاوه بر این، رنگ‌های روشن به افراد احساس خوش‌بینی و مثبت‌اندیشی می‌دهند که تأثیر خاصی بر رشد شخصیت کودکان دارد ، در حالی که از سیاه، قهوه‌ای و خاکستری و سایر رنگ‌هایی که احساس افسردگی و کسلی ایجاد می‌کنند باید تا حد امکان اجتناب شود.

 

 

ملاحظات انتخاب رنگ

۱. انتخاب پرده هایی با رنگ های زنده و انتقال نور خوب برای سلامت روانی و جسمی کودکان مفید است. کارشناسان برندهای معروف پرده استفاده از کرکره غلتکی را توصیه می کنند.

۲. گفته می شود رنگ های قرمز، نارنجی و زرد باعث افزایش اشتها می شود. این سه رنگ اصلی تاثیر زیادی روی اشتهای کودکان دارند. رنگ برخی از دسرها مانند کارامل، دارچین، عسل، شیر، خامه، قهوه یا شکلاتی نیز برای اشتهای کودک مفید است. این رنگ ها برای نوزادان کم اشتها مناسب است.

۳. بهتر است در اتاق کودک پرده هایی با رنگ های ملایم و پر از نقوش کودکانه انتخاب کنید. انتخاب رنگ پرده نیز با توجه به تغییر فصل متفاوت خواهد بود، رنگ باید در تابستان روشن تر و در زمستان تیره تر باشد تا حس روانی گرما و سرما را تنظیم کند. برای حفظ زیبایی کلی و جلوگیری از به هم ریختگی، بهتر است در یک اتاق، پرده هایی با همان رنگ و طرح انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− پنج = 1