پرده اتاق خواب, مطالب پرده

نقش پرده در اتاق خواب

اتاق خواب جایی است که آرامش می بخشد. هر چیز کوچک در فضای داخلی اتاق خواب به فرد کمک می کند تا استراحت بهتری داشته و بی سر و صدا در دنیای شیرین مورفیوس فرو رود و استراحت خوبی داشته باشد. کمک اصلی برای یک بیداری خوب و پرانرژی را می توان با یک پنجره پرده دار با کیفیت ممکن ساخت.

لامبرکین اخیرا به یکی از اجزای ضروری اتاق خواب تبدیل شده است. این نوع دکوراسیون دوباره مد شده است و توجه طراحان داخلی را بیشتر به خود جلب می کند.

پرده اتاق خواب - طراحی و چاپ سفارشی - شیک و مدرن

پرده اتاق خواب – طراحی و چاپ سفارشی – شیک و مدرن

انواع پرده سفارشی مخصوص اتاق خواب

انواع پرده سفارشی مخصوص اتاق خواب

پرده مخصوص اتاق خواب - سبک لامبرکین

پرده مخصوص اتاق خواب – سبک لامبرکین

 

چگونه پرده را انتخاب کنیم؟

مهم است که پارچه مناسب برای پنجره های خود انتخاب کنید. امروزه تصمیم گیری در مورد انتخاب پرده برای اتاق خواب چندان آسان نیست. فروشگاه های نساجی و هایپر مارکت ها تنوع غیرقابل تصوری از اشکال و انواع را ارائه می دهند. گزینه هایی برای ترکیبی از پرده های سبک و مینیمالیستی نازک و سنگین، یا گزینه هایی برای ترکیب چند لایه پیچیده.

پرده اتاق خواب - مدرن - کلاسیک - مینیمال

پرده اتاق خواب – مدرن – کلاسیک – مینیمال

پرده لاکچری در سبک کلاسیک برای اتاق خواب

پرده لاکچری در سبک کلاسیک برای اتاق خواب

پرده های رویایی سفارشی برای اتاق خواب مدرن

پرده های رویایی سفارشی برای اتاق خواب مدرن

 

برای اینکه در انتخاب خود اشتباه نکنید، لازم است نکات کاربردی زیر را در نظر بگیرید:

آفتاب یا سایه؟ این اولین سوالی است که باید هنگام خرید پرده برای اتاق خواب مطرح شود. اگر صبح‌ها آفتاب روشن به پنجره بتابد، نیاز فوری به تاریک کردن پنجره وجود دارد. گزینه هایی با پرده های سنگین برای این منظور مناسب هستند. اگر اشعه های خورشید خواب صبحگاهی شما را خراب نمی کند، می توانید پنجره های خود را با یک پارچه سبک به جای پارچه سنگین پوشش دهید.
شمال یا جنوب؟ این سوال نیز نقش مهمی دارد. اگر در زمستان پنجره‌های شما خیلی سرد می‌شوند و نمی‌خواهید آنها را به چیزی مدرن‌تر تغییر دهید، باید به پرده‌های گرم سنگین توجه کنید.

انتخاب پرده مناسب اتاق خواب

انتخاب پرده مناسب اتاق خواب

مدرنترین پرده های اتاق خواب

مدرنترین پرده های اتاق خواب

 

با بررسی جنبه عملی، باید به موضوع زیبایی شناختی توجه شود. منسوجات پنجره بخشی از طراحی هستند که می توانند طراحی کلی را تا حد زیادی بهبود بخشند، اما آن را بسیار ساده می کنند. مهم این است که همه چیز هماهنگ به نظر برسد. در یک اتاق خواب کاملاً برنامه ریزی شده، همه پارچه ها به عنوان یک کل در نظر گرفته می شوند: پرده ها، روتختی ها، بالش های تزئینی، روکش صندلی و سایر پارچه ها تا حد امکان مشابه و یکسان انتخاب می شوند. در این مورد، پارچه می تواند رنگ کلی اتاق را متضاد یا تکمیل کند و آن را با سایه های جدید غنی کند.

همچنین، تنها بر اساس وضعیت کلی اتاق، می‌توانید تصمیم بگیرید که پنجره را با پرده‌های شفاف بدون وزن یا پرده‌های ضخیم، با لامبرکین یا چراغ‌های محکم و گزینه‌ای با یا بدون پرده تزئین کنید.

پرده اتاق خواب - تم قهوه ای

پرده اتاق خواب – تم قهوه ای

 

مدل

در دنیای طراحان حرفه ای، انواع اصلی لامبرکن عبارتند از:

“شبه جزیره”: این نام از کلمه فرانسوی “بانداژ” گرفته شده است. لامبرکن ها از نوع سفت و محکمی ساخته شده اند که شکل خود را به خوبی حفظ می کند، کش نمی آید و تغییر شکل نمی دهد. لامبرکین های جامد می توانند انواع مختلفی از اشکال داشته باشند: نامتقارن (از یک طرف طولانی تر)، مستقیم، شبیه به یک کمربند یا حاشیه. چنین لامبرین می تواند پنجره را کاملاً پنهان کند.

مدل پرده شبه جزیره

مدل پرده شبه جزیره

پرده در سبک شبه جزیره

پرده در سبک شبه جزیره

 

“Jabot” – این کلمه به معنای “پایان چروکیده” است، اما این توصیف دقیقی از لامبرکین های سبک وزن نیست. به این نوع زیورآلات «پراپ» یا «گلدسته» نیز گفته می شود. این لامبرکن از پارچه سبک ساخته شده و بسیار سنگین است. این گزینه برای دوستداران رنگ های روشن در داخل کشور مناسب است.

 

پرده اتاق خواب در سبک گلدسته

پرده اتاق خواب در سبک گلدسته

 

ترکیبی. این نوع لامبرکین این روزها محبوبیت خاصی پیدا کرده است. با چنین دکوراسیونی اتاق خاص می شود و هرگز ساده به نظر نمی رسد.

پرده اتاق خواب - مدل ترکیبی

پرده اتاق خواب – مدل ترکیبی

پرده ترکیبی - مخصوص اتاق خواب

پرده ترکیبی – مخصوص اتاق خواب

 

“Kokilie” – اینها معمولاً جزئیات کوچکی هستند که لامبرکین های سبک را تکمیل می کنند و ظاهری پیچیده تر و شیک تر به آنها می بخشند.

پرده های شیک برای اتاق خواب

پرده های شیک برای اتاق خواب

 

” دکوراسیون ” – این جزئیات است که باعث می شود اتاق، نمایشی تر و غنی تر شود. قبلاً می‌توانستیم لامبرکن‌ها را در همه جا به عنوان تزئین نماهای کلاسیک ببینیم، اما اکنون اغلب اشکال جدیدی پیدا می‌شود. به عنوان مثال، لامبرکین ها با یک طرف نامتقارن بسیار محبوب هستند.

پرده اتاق خواب - مدل های ترکیبی

پرده اتاق خواب – مدل های ترکیبی

پرده اتاق خواب - مدل های لاکچی

پرده اتاق خواب – مدل های لاکچی

پرده اتاق خواب - مدل های نوین

پرده اتاق خواب – مدل های نوین

 

تنوع رنگ

اخیراً رنگ مشکی در چیدمان اتاق خواب به طور فزاینده ای محبوب شده است. به طور کلی، لامبرکین سیاه، بسیار مینیمالیستی به نظر می رسد. لامبرکین های محبوب سایه های بورگوندی تیره همراه با بژ و انواع رنگ های عمیق هستند. در مورد لامبرکین های روشن، هیچ محدودیتی در اینجا وجود ندارد: اقلام سبز، یاسی و طلایی را می توان یافت.

تنها چیزی که طراحان توصیه می کنند این است که زیاد درگیر ترکیب سایه ها نشوید.لامبرکین که تقریبا گزینه خوبی است در سه رنگ یا بیشتر ساخته شده است.

پرده اتاق خواب مدرن و لاکچری

پرده اتاق خواب مدرن و لاکچری

 

ایده های جدید و جالب

اخیراً فضای داخلی به سبک کلاسیک به طور فزاینده ای محبوب شده است: خطوط مستقیم، اشکال ساده و سایه های آرام. 

ایده برای پرده اتاق خواب - 1

ایده برای پرده اتاق خواب – ۱

ایده برای پرده اتاق خواب - 2

ایده برای پرده اتاق خواب – ۲

ایده برای پرده اتاق خواب - 3

ایده برای پرده اتاق خواب – ۳

ایده برای پرده اتاق خواب - 4

ایده برای پرده اتاق خواب – ۴

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − = 2