پرده پذیرایی

نحوه لایه بندی پرده ها مانند یک حرفه ای

 

لایه بندی پرده ها مزایای بی شماری دارد. این یک راه دکوراسیون آسان است که به پنجره های شما رنگ و عمق می بخشد و فضا را زیباتر می کند.

به علاوه، پرده های لایه ای عایق اضافی را ارائه می دهند که می تواند کارایی انرژی را افزایش دهد و هزینه های آب و برق را برای خانه شما کاهش دهد.

اما روند انتخاب، هماهنگی و آویزان کردن پرده های دولایه می تواند مشکل باشد (البته ناامید کننده).

در این پست نحوه انتخاب لایه‌های مناسب برای پرده‌ها و تنظیم آن‌ها بدون دردسر را شرح می‌دهیم.

 

نحوه لایه بندی پرده ها در ۳ مرحله

یاد بگیرید که چگونه دو لایه پرده را در سه مرحله آسان آویزان کنید، و حتی برای تکمیل ظاهر، کارهای تکمیلی اضافه کنید.

 

مرحله ۱: نصب سخت افزار

مطمئن شوید که براکت میله پرده دوبل و میله های طول مناسب را بر اساس سبکی که انتخاب کرده اید و طول پنجره خود انتخاب کنید. اگر عرض پنجره شما بیش از ۳۰ اینچ باشد، باید یک براکت پشتیبانی مرکزی برای تقویت میله ها نصب کنید.

 

مرحله ۲: پرده های لایه ای

بعد، لایه پایه خود را مونتاژ کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، پایه می تواند یک پرده شفاف یا مات، سایه یا کور باشد. میله پرده را از طریق پانل های پرده خود تغذیه کنید.

سپس، دومین لایه بیرونی خود را (معمولاً یک پرده مات یا تاریک) جمع کنید. چیزی شبیه به این خواهد بود:

 

 

مرحله ۳: کلیدهای پایانی را اضافه کنید

انتهای میله های پرده خود را به پایانه های تزئینی وصل کنید. پرده ها فقط برای ظاهر نیستند – آنها از سر خوردن پرده ها از انتهای میله جلوگیری می کنند. پرده ای را انتخاب کنید که مکمل میله های پرده و سبک اتاق باشد.

 

همچنین می‌توانید برای دکوراسیون و عملکرد ، بند‌ها یا نگه‌دارنده‌ها اضافه کنید. گره ها را در وسط لایه های بیرونی پرده محکم کنید. کراوات ها ظاهر را به هم نزدیک می کنند و نور بیشتری را به اتاق دعوت می کنند.

 

نکاتی برای انتخاب لایه های پرده مناسب

وقتی نوبت به انتخاب لایه های پرده می رسد، با انتخاب لایه پایه و لایه بیرونی شروع کنید.

در اینجا محبوب ترین ترکیبات برای پنجره آورده شده است:

  • شیرس و پرده: رایج ترین و کاربردی ترین روش برای لایه بندی پرده ها. از براکت های دوتایی و میله های پرده دوتایی برای لایه گذاری یک پرده شفاف در زیر یک پرده یا پرده مات یا تاریک استفاده کنید . این تکنیک به نور خورشید اجازه می دهد تا در عین حفظ حریم خصوصی، از آن عبور کند.
  • سایه‌ها و پرده‌ها: اگر پرده‌ها یا سایه‌بان‌ها را ترجیح می‌دهید، یا قبلاً پرده‌ها یا سایه‌بان‌ها نصب کرده‌اید، این گزینه خوبی است. فقط یک براکت و میله برای لایه بیرونی پرده مورد نیاز است.
  • پرده ها یا قرنیزها: پرده ها و قرنیزهای تزئینی قسمت بالایی پنجره را می پوشانند و معمولاً برای پوشاندن سخت افزار پرده استفاده می شوند. اگر به دنبال چیزی رسمی و سنتی هستید، این ترکیب بهترین است.

 

 

نکاتی برای انتخاب اندازه و رنگ مناسب پرده ها

علاوه بر انتخاب بهترین لایه‌های پرده برای خانه‌تان، باید پنجره‌های خود را به‌دقت اندازه‌گیری کنید و پنجره‌های با اندازه مناسب را انتخاب کنید .

طول پرده بسته به سبکی که شما ترجیح می دهید متفاوت است. سه طول پرده با قاعده سرانگشتی وجود دارد:

  • شناور: پرده‌هایتان را درست بالای زمین، کمتر از یک اینچ از زمین، شناور کنید.
  • بوسید: پرده های خود را طوری قرار دهید که زمین را بچرخانند یا “ببوسند”. این تکنیک نیاز به اندازه گیری دقیق دارد.
  • گودال:  از این روش برای پرده‌های طولانی‌تر و سنگین‌تر که می‌توانند گشاد شوند، یا روی زمین «گودال» استفاده کنید. این سبک برای اتاق های رسمی تر با استفاده از پارچه ها و پارچه های باکیفیت مناسب است.

رنگ های پرده می توانند ظاهر و احساس فضای شما را تکمیل کنند یا در تضاد قرار دهند. اگر می خواهید پرده ها با اتاق هماهنگ شوند، رنگی را انتخاب کنید که با مبلمان سازگار باشد. اگر می خواهید پرده ها نقطه کانونی باشند، رنگی را انتخاب کنید که با دیوارها متضاد باشد. مهمتر از آن، مطمئن شوید که رنگ و طرحی را که واقعاً دوست دارید انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × شش =