پرده موتوری

پرده های موتوری برای خانه ای هوشمندتر

یکی از وسایلی که در انقلاب خانه های هوشمند عقب مانده است، پرده های موتوری هستند. بسیاری از ما اکنون برای همه چیز اتوماسیون داریم – چراغ ها، دوربین های امنیتی، ترموستات ها و قفل ها – اما هرگز به پرده های خودکار فکر نکرده ایم. با خودکار کردن این قسمت از خانه خود، می توانید امنیت خانه خود را بهبود بخشید و در عین حال بهره وری انرژی خانه را افزایش دهید.

 

پرده های موتوری چیست؟

پرده های موتوری، همانطور که از نامشان پیداست، پرده هایی هستند که با موتور باز و بسته می شوند تا با دست. به طور معمول، یک باتری یا موتور پلاگین پرده های اتوماتیک را تغذیه می کند. و از آنجایی که موتور پشت پرده ها یا میله پرده پنهان شده است، هیچ کس به جز صاحب خانه متوجه وجود آن نخواهد شد.

از آنجایی که این فرآیند خودکار است، تقریباً هیچ کار دستی درگیر نیست. اگرچه باز کردن و بستن پرده ها کار سختی نیست، اما این اتوماسیون برای صاحبان خانه های مسن و افراد دارای معلولیت جسمی بسیار مفید است. اما ارزش واقعی پرده‌های موتوری از توانایی ادغام در سیستم خانه هوشمند از طریق یک برنامه یا از طریق فعال‌سازی صوتی با سیری، الکسا یا دستیار گوگل ناشی می‌شود.

 

مزایای پرده های کنترل از راه دور

راحتی.

بارزترین مزیت پرده اتوماتیک راحتی است. به جای اینکه مجبور باشید پرده ها را بکشید یا به صورت دستی آنها را در موقعیت عالی تنظیم کنید، می توانید اجازه دهید یک موتور الکتریکی یا باتری کار را برای شما انجام دهد. بنابراین، بهبود ارگونومیک قابل توجهی از این اتوماسیون وجود دارد. 

همراه با کاهش حجم کار فیزیکی، راحتی عملکردی نیز افزایش می یابد. می‌توانید پرده‌هایتان را طوری تنظیم کنید که روی تایمر باز/بسته شوند، یا زمانی که خارج از خانه هستید با یک برنامه آن‌ها را کنترل کنید.

امنیت.

بستن پرده ها می تواند یک ویژگی امنیتی عالی باشد، زیرا از دیدن آنچه که در داخل خانه شما اتفاق می افتد جلوگیری می کند. باز کردن و بستن پرده ها از راه دور می تواند امنیت خانه را به سطح بالاتری برساند. هنگام تعطیلات، یکی از جنبه های چالش برانگیز امنیت خانه این است که سعی کنید این واقعیت را از محله پنهان کنید که خانه شما روز به روز خالی است. اگر چراغ ایوان را روشن بگذارید، برق را در تمام طول روز هدر می دهد. اگر چراغ‌های بیرونی را خاموش بگذارید، خانه در عصرها خالی به نظر می‌رسد و ممکن است به یک هدف آسان برای ورود به خانه تبدیل شود. با تنظیم یک تایمر یا تنظیم پرده ها از راه دور با یک برنامه، خانه شما می تواند حتی زمانی که خارج از شهر هستید، اشغال شده به نظر برسد.

بهره وری انرژی.

از نظر فنی، استفاده از پرده موتوری به جای دستی از نظر انرژی ناکارآمد است. اما این مصرف انرژی حداقل است. فایده واقعی از باز کردن/بستن آسان پرده ها در پاسخ به نور خورشید حاصل می شود. برنامه‌های تلفن همراه و/یا تایمرها به شما امکان می‌دهند رفتارهای پرده‌های خودکار را برنامه‌ریزی کنید. بنابراین، در هوای سرد، می‌توانید پرده‌های خود را طوری تنظیم کنید که در مواقعی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید باز شوند تا گرمایش طبیعی فراهم شود. و در هوای گرم، برعکس عمل می‌کنید – پرده‌ها را ببندید تا از گرم کردن خانه‌تان توسط خورشید جلوگیری کنید.

ادغام خانه هوشمند

همانطور که دستگاه های خانه هوشمند پیچیده تر می شوند، انتظارات ما همچنان افزایش می یابد. چند دهه پیش، دوربین های امنیتی دستگاه هایی بودند که برای موزه ها و افراد فوق ثروتمند ساخته شده بودند، اما برای ما مردم عادی غیرعملی بودند. اکنون، با کمتر از قیمت یک شام خوب، می‌توانیم یک سیستم امنیتی خانه بخریم که آنقدر پیچیده است که حتی اگر هزاران مایل دورتر هستید، هشدارهایی را برای شما ارسال کند. چند سال پیش دستگاه‌های فعال‌کننده صوتی نیز آینده‌نگر تلقی می‌شدند. اکنون از آنها برای برقراری تماس تلفنی یا تغییر کانال تلویزیون خود استفاده می کنیم.

همه اینها به این معنی است که خانه های ما همچنان هوشمندتر می شوند. قفل کردن درها و کنترل چراغ ها از راه دور در حال تبدیل شدن به امری عادی است. بنابراین منطقی است که کنترل پرده ها و پنجره ها از راه دور قدم بعدی در انقلاب خانه های هوشمند باشد. بسته به مدل پرده های موتوری، می توانید از کنترل از راه دور، فرمان های صوتی، سوئیچ دیواری، تایمر یا اپلیکیشن برای باز و بسته کردن پرده ها استفاده کنید.

 

ویژگی های مهم در انتخاب پرده های اتوماتیک

اندازه و وزن پرده در مقابل کیفیت موتور

برای پرده های پهن، سنگین و بلند، تقاضا برای موتور زیاد است. برای یک پرده سبک و شفاف روی یک پنجره کوچک، هر موتوری باید کافی باشد. 

در مورد وزن پرده ها و میزان تقاضای آنها برای موتور واقع بین باشید. حتی اگر موتوری برای تحمل وزن ۲۰ پوند رتبه بندی شده است، به خاطر داشته باشید که حرکت یک پرده ۱۵ پوندی به بالا فشار زیادی به موتور وارد می کند و باعث می شود زودتر از کار بیفتد. و اگر قصد دارید از پرده های خاموشی استفاده کنید، بدانید که آنها به طور قابل توجهی سنگین تر از پرده های استاندارد هستند.

منبع تغذیه پرده های موتوری

منابع برق رایج برای پرده های هوشمند باتری و برق هستند. پرده های اتوماتیک با انرژی خورشیدی وجود دارند، اما کمتر رایج و گران تر هستند.

مزایا و معایب باتری و برق کاملاً واضح است. اگر خروجی دارید که به راحتی در دسترس است، گزینه های پلاگین احتمالاً بیشترین منطق را دارند. اما به خاطر داشته باشید که علاوه بر دسترسی به پریز، می خواهید سیم برق را نیز مخفی کنید.

برای پنجره هایی که به راحتی در یک پریز قرار ندارند، پرده های باتری دار یک گزینه عالی هستند. بسیاری از این باتری‌ها با باتری‌های قابل شارژ عرضه می‌شوند که با فرض استفاده معمولی، باید مدت زمان زیادی بین شارژ دوام داشته باشند. خود باتری معمولاً ۳ تا ۵ سال دوام می آورد، اگرچه من خودم آن را آزمایش نکرده ام (عمدتاً به این دلیل که ۵ سال پیش حتی در مورد پرده های کنترل از راه دور هم نشنیده بودم).

سر و صدا

با پرده های هوشمندی که بی صدا کار می کنند، خانه هوشمند شما بسیار هوشمندتر خواهد شد. چیزی در مورد صدای ساییدن یک موتور با صدای بلند و مشکل در داخل خانه هوشمند احساس نمی شود.

DIY در مقابل نصب حرفه ای

نصب‌های پیچیده احتمالاً به یک متخصص برای نصب نیاز دارند. اگر می خواهید چیزی ساده و سریع نصب شود، تعدادی از مارک های مستقیم به مصرف کننده وجود دارند که کاربر پسند هستند. به طور کلی، نصب دستگاه‌های باتری‌دار با کنترل از راه دور و برنامه‌های تلفن هوشمند به‌عنوان یک DIY آسان‌تر است. و دستگاه های با سیم سخت با کنترل سوئیچ دیواری بهتر است به نصب حرفه ای سپرده شود.

 

محصولاتی که باید در نظر گرفته شوند

برندهای سنتی

این محصولات به طور کلی از شرکت های طراحی و نصاب های حرفه ای در دسترس هستند و ممکن است نیاز به سفر به نمایشگاه داشته باشند. اما مزیت این است که اکثر این شرکت‌ها دارای چندین دهه تجربه، ضمانت‌نامه‌های پیشرو در صنعت هستند و می‌توانند با هر مشخصاتی که می‌توانید رویای آن را داشته باشید، سفارشی کنید.

برندهایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از Hunter Douglas , Somfy , و Lutron .

برندهای مستقیم به مصرف کننده

این محصولات از بازارهای آنلاین مانند آمازون در دسترس هستند و می توان آنها را بدون واسطه خریداری کرد. معمولاً ارزان‌تر خواهند بود، اما با پشتیبانی کمتری ارائه می‌شوند. اینها برای نصب DIY عالی هستند. اگرچه با انتخاب این مسیر می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، اما حتماً نظرات محصول را بررسی کنید و برندی را که از آن خرید می‌کنید بررسی کنید.

موتور الکتریکی هوشمند SwitchBot Curtain

این محصول پرده میل موجود را به پرده میل اتوماتیک تبدیل می کند. می توان آن را به راحتی نصب کرد و سپس با کنترل از راه دور، برنامه، تایمر یا دستیار صوتی آن را کنترل کرد. با ریل I، ریل U و میله پرده سازگار است. اگر پرده ای به اندازه کافی سبک دارید (وزن پرده خود را در مقایسه با ظرفیت وزن محصول بررسی کنید)، مقاوم سازی میله پرده موجود شما احتمالاً سریع ترین و ارزان ترین راه برای خرید پرده اتوماتیک خواهد بود.

پیست پرده برقی هوشمند Quoya AT5810

مشابه SwitchBot، این محصول را می توان با یک برنامه، کنترل از راه دور یا دستیار صوتی کنترل کرد. همچنین دارای ویژگی “حرکت هوشمند” است که می توانید به آرامی پرده را بکشید تا موتور را فعال کنید. نصب نسبتاً ساده است و با پرده های پهن کار می کند. نقطه ضعف این محصول، نسبت به SwitchBot، این است که شما باید میله پرده موجود خود را با آن تعویض کنید، به جای اینکه آن را به حالت قبلی متصل کنید. اما مزیت آن این است که می تواند پرده های بسیار سنگین تری را نسبت به SwitchBot تحمل کند.

سیستم پرده وای فای zemismart

این تقریباً یک محصول مشابه با سیستم Quoya است که در بالا مورد بحث قرار گرفت. اکثر مشخصات مشابه هستند. برای پرده های سنگین خوب است، اما باید میله پرده موجود خود را تعویض کنید.

تامین کننده خانه پرده های هوشمند

این محصول در اندازه های مختلف از ۶.۵ فوت تا ۲۰ فوت عرضه می شود. مانند سایر محصولات، می توان آن را از اکثر دستیارهای صوتی و همچنین از طریق ریموت یا برنامه کنترل کرد. پرده های هوشمند تامین کننده خانه با پرده های بسیار سنگین کار می کنند و امکان باز شدن در مرکز، چپ یا راست را فراهم می کنند. این دستگاه همچنین دارای ویژگی های سطح بالایی مانند “ماشه لمسی سبک” و توانایی به خاطر سپردن موقعیت پرده و تنظیمات فاصله است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + = 5