پرده اتاق کودک, مطالب پرده

انتخاب پرده اتاق کودک با توجه به عملکرد

پرده زیبا کودکانه

نحوه انتخاب عملکرد پرده اتاق کودک

همانطور که قبلا در مقاله  هماهنگی پرده با اتاق کودک توضیح داده شد که هنگام هماهنگ کردن اتاق کودک، یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، پرده ها هستند، چرا که پرده ها یکی از تزئینات داخلی هستند که جلوه اتاق را تعیین می کنند. و دارای عملکردهای مختلفی هستند که از رشد سالم کودکان و همچنین ایمنی  آن ها محافظت می کند. در این مقاله سعی داریم به نحوه انتخاب پرده اتاق کودک با توجه به عملکرد آن بپردازیم!

پرده ها کارکردهای مختلفی دارند، اما چه نوع پرده هایی را برای اتاق کودک خود انتخاب کنیم؟

در اینجا به برخی از ویژگی هایی که اغلب برای پرده های اتاق کودکان در نظر گرفته می شود و نحوه انتخاب آنها اشاره می کنیم. به طوری که حتی کسانی که نمی دانند چه عملکردهایی برای پرده وجود دارد پس از مطالعه این مقاله می توانند با اطمینان انتخاب کنند.

 

ضد آلرژی

پرده های ضد آلرژی عواملی که باعث ایجاد آلرژی به دلایل مختلف می شوند را سرکوب می کنند. عواملی مانند: گرده، موهای حیوانات خانگی، الیاف پارچه، دود سیگار، فضله کنه و غیره. این نوع پرده ها را می توان با خیال راحت در اتاق های کودکان استفاده کرد.

همانطور که می دانید اکثر پرده ها تمایل به جذب گرده، گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و دیگر عوامل ذکر شده دارند. اگر می خواهید اقدامات لازم برای ایمنی هرچه بیشتر کودک دلبندتان را انجام دهید، پرده های ضد آلرژی توصیه می شود.

 

پرده ضد آلرژی

پرده ضد آلرژی برای اتاق کودک

 

سایه زن

 

پرده بچگانه

انتخاب پرده مناسب برای حفاظت از نور

 

این سایه است که جلوی نور را می گیرد. محافظ نور با توجه به عملکرد خود به درجه های ۱ تا ۳ تقسیم می شود.

درجه ۱، که بالاترین عملکرد مسدود کردن نور را دارد، با نرخ مسدودیت ۹۹.۹۹ ٪ یا بیشتر تعریف می شود.

معمولا در مورد اتاق کودکان، عملکرد تنظیم حرارت به خوبی آموزش و توسعه نیافته است. همانطور که می دانید در ریتم شبانه روز ممکن است تغییرات زیادی صورت بگیرد. بنابر این توصیه می شود در مورد اتاقی که به دلیل گرمای آفتاب بعد از ظهر گرم است یا نور بیرون حتی در شب قوی و روشن است، بهتر است پرده هایی با درجه خاموشی بالا انتخاب کنید.

برای مشاهده انتخاب نوع پرده مناسب اینجا را کلیک کنید.

 

عدم سایه زنی

 

پرده اتاق کودک

استفاده از پرده های روشن برای اتاق کودک

 

عدم سایه علتیست که اجازه می دهد نور وارد اتاق شود. پرده های روشنی که اغلب برای اتاق نشیمن انتخاب می شوند، گاهی اوقات در اتاق کودکان نیز مفید هستند.

گفته می شود که در سنین ۱ تا ۳ سالگی، کودکان یک ساعت بیولوژیکی ایجاد می کنند که به عنوان پایه ای برای ریتم زندگی آنها عمل می کند. پرده های روشنی که نور طبیعی را وارد اتاق می کنند به کودک شما کمک می کند تا یک ریتم منظم زندگی را ایجاد کند.

همچنین ببینید: رنگ مناسب برای پرده اتاق کودک

بنابر این با توجه به رشد کودک و شدت عبور نور از پنجره، استفاده از پرده های روشن و پرده های سایه زن توصیه می شود.

 

ضد اشتعال

 

پرده اتاق کودک

پرده ضد اشتعال برای اتاق کودک

 

پارچه پرده های ضد اشتعال طوری طراحی و پردازش شده اند تا در برابر شعله مقاوم باشند.

در مکان هایی که تعداد زیادی از افراد  از آنجا بازدید می کنند: مانند دفاتر، مغازه ها، آپارتمان های بلند و ساختمان هایی با ارتفاع بیش از ۳۱ متر نصب پرده های ضد حریق الزامی است. البته عبارت ضد حریق در اینجا به این معنی نیست که این پرده ها اصلا نمی سوزند، اما حدود ۵-۱۰ دقیقه از پخش شدن شعله جلوگیری می کنند. می دانیم که این زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه، می تواند در شرایط اضطراری تفاوت بزرگی ایجاد کند. بنابر این اگر می خواهید به طور خاص برای شرایط اضطراری آماده باشید، توصیه می کنیم یک پرده نسوز برای اتاق کودک خود انتخاب کنید.

همچنین ببینید: نکاتی برای انتخاب پرده اتاق کودکان


در این محتوا عملکرد پرده اتاق کودک را معرفی کردیم! اگرچه افراد بیشتر تمایل دارند پرده را فقط با در نظر گرفتن طراحی و نقش روی آن انتخاب کنند. ولی اگر پرده ها را با در نظر گرفتن عملکرد آن انتخاب کنید، پیدا کردن پرده های عالی آسان تر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 4 = چهار