پرده اتاق کودک, مطالب پرده

مدل های پرده اتاق پسرانه

پرده اتاق پسر

مدل های پرده اتاق پسرانه

پرده ها اکنون به یکی از ترندهای تزئین پنجره ها تبدیل شده اند که برای انواع اتاق های خانه مناسب هستند. استفاده از پرده برای اتاق ها در واقع اهمیت فزاینده ای دارد و تنوع مدل پرده ها نیز با توجه به نیاز روز در حال رشد هستند.

در این مقاله چند نوع پرده اتاق قابل نمایش داده شده که برای نصب در اتاق پسرانه قابل استفاده هستند. چیدمان اتاق‌های پسرانه در مقایسه با اتاق‌های دخترانه واقعاً دشوارتر است. برای انتخاب پرده پسران بر اساس سن آنها باید چند ویژگی رعایت شود. چرا که کودکان در هر سنی ترجیحات و سرگرمی های متفاوتی دارند.

 

نکاتی که در انتخاب مدل پرده اتاق پسرانه باید به آن توجه کنید

۱- پرده اتاق کودک

استفاده از پرده برای اتاق کودک کوچک بسیار مهم است زیرا از اتاق در برابر نور بیش از حد خورشید محافظت می کند و گرد و غباری را که ممکن است وارد اتاق شود جذب خود می کند. روند انتخاب مدل پرده برای اتاق پسرانه در نقوشی که ارائه می دهد و رنگ هایی است که بعداً برجسته می شوند. البته اتاق‌های کودکان کوچک مستلزم این است که پرده‌ها امنیت خوبی داشته باشند و بتوان به آنها اعتماد کرد.

همچنین بخوانید: انتخاب نوع پرده مناسب برای اتاق کودک

 

طرح پرده اتاق پسرانه

طرح پرده اتاق پسرانه

 

برای استانداردها باید چندین نکته رعایت شود، از جمله:

 

  • ایمن و سازگار با محیط

این اولین نکته می تواند ناشی از دوخت لبه پرده ها باشد، تا جایی که ممکن است لبه باید مرتب باشد تا هیچ رشته نخی روی پرده ها باقی نماند. بیم آن می رود که نخ به کودکان آسیب برساند یا حتی توسط آن بلعیده شود. همچنین باید از مدل هایی استفاده کنید که برای طولانی مدت قابل استفاده باشند و به راحتی تمیز شوند. به یاد داشته باشید که کودکان دوست دارند دست های خود را به پرده بمالند یا پشت پرده های نصب شده در اتاقشان بازی کنند.

همچنین بخوانید: انتخاب پرده اتاق کودک با توجه به عملکرد

  • عملی بودن و عملکرد بهینه

این نکته در واقع فرآیندی از نصب به سمت دوام است. محل استفاده از پرده هایی که مراحل نصب آسانی دارند و با توجه به اینکه پرده ها پیچیده نیستند، بیشتر تمیز می شوند. اما از نظر عملکرد نیز توجه کنید که آیا معیارهای اتاق کودک را دارد یا خیر.

کودکان تحرک بیشتری دارند، بنابراین بیشتر از بزرگسالان عرق می کنند. به طوری که انتخاب موارد خنک کننده برای نگهداری عرق باید به درستی انتخاب و در نظر گرفته شود. علاوه بر این، عملکرد زیبایی را نیز باید در نظر گرفت، چرا که کودکان کوچک نیز جنبه زیبایی را دوست دارند.

فراموش نکنید که طرحی با یک شخصیت کارتونی یا ابر قهرمان را که کودک دوست دارد برای پرده ها انتخاب کنید. البته شخصیتی را انتخاب کنید که نشان دهنده رفتار خوب باشد. به طوری که از عملکرد آن می توان به عنوان یک الگوی آموزشی برای کودک استفاده کرد. 

 

پرده مناسب برای اتاق پسرانه

پرده مناسب برای اتاق پسرانه

 

  • هارمونی داخلی

علاوه بر نکات بالا، توجه به هارمونی موجود در اتاق را نیز فراموش نکنید. به عنوان مثال، فراموش نکنید که موضوع اصلی اتاق را با نقش و رنگ پرده مطابقت دهید. هماهنگی در اتاق باعث راحتی و زیبایی و همچنین موجب خوشحالی و خواب بهتر کودکان می شود.

 

۲- پرده های اتاق پیش دبستانی

در انتخاب مدل پرده اتاق پسرانه برای سنین پیش دبستانی نیز باید به چند نکته مهم توجه داشت:

  • متریال انتخاب شده

متریال پرده برای اتاق کودکان پیش دبستانی نیز باید با ویژگی ها و عملکردهای مورد نظر در یک اتاق تطبیق داده شود. متریال انتخابی باید پارچه ای باشد که هنگام نصب در اتاق خنک و راحت باشد. متریال انتخاب شده باید از نظر ایمنی و زیبایی شناسی و همچنین با روشنایی و تاریکی یک اتاق تنظیم شود.

  • دکوراسیون و خلاقیت

تزیینات و خلاقیت هایی که در ادامه باید مورد توجه قرار گیرد از شخصیت ها یا کارتون هایی است که مورد پسند کودکان قرار می گیرد. کودکان پیش دبستانی مطمئناً در مورد سلیقه و سرگرمی های خود نسبت به چیزی بیشتر اهمیت می دهند و ترجیح می دهند از مدل شخصیت مورد علاقه خود به عنوان طرحی در پرده استفاده کنند.

همچنین بخوانید: نکاتی برای انتخاب پرده اتاق کودکان

برای افزایش خلاقیت در کودکان و در عین حال بهبود مهارت های حرکتی آنها، می توانید از آنها دعوت کنید تا با استفاده از پارچه کتان پرده هایی با نقوش خود بسازند. رنگ آمیزی این پارچه برای کودکان بسیار آسان است. سپس برای تشویقشان در اتاق آنها نصب شود. البته این فعالیت ها بسیار سرگرم کننده خواهد بود و آنها را برای تصور و طراحی پرده های اتاق خود آموزش می دهد.

 

پرده اتاق پسر نوجوان

مدل پرده اتاق پسر نوجوان

 

۳- پرده برای اتاق نوجوانان

انتخاب نوع پرده برای نوجوانان با کودکان متفاوت است. وقتی که فرزند بالغ تر می شود، به ندرت از شخصیت کارتونی یا ابرقهرمانی مورد علاقه خود استفاده می کند. اینجاست که طرح پرده ها معمولا به الگوهای ساده تری تغییر می کنند و با رنگ روتختی موجود در اتاق کودک هماهنگ می شوند.

همچنین بخوانید: هماهنگی پرده با دکور اتاق کودک

برای پرده های اتاق نوجوانان بیشتر جنبه زیبایی در اولویت قرار می گیرد. مواد نازک و آویزان به طور گسترده ای با رنگ های ثابت مطابق با ترجیحات هر پسر نوجوان استفاده می شود. مهم‌ترین نکته این است که با اتاق هماهنگ است و همچنین از نظر ظاهری زیبا است.

 

پرده اتاق پسرانه

مدل پرده اتاق پسرانه


 

به بهترین پرده ها نیاز دارید؟

در ایران سلا می توانید موارد زیر را دریافت کنید:

  • قیمتی مقرون به صرفه
  • گارانتی محصول
  • پرده های بادوام از بهترین متریال
  • خدمات پشتیبانی و پاسخگویی سریع
  • پرده های سفارشی و آماده با کیفیت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ دو = 7