پرده اتاق کودک, مطالب پرده

نکاتی برای انتخاب پرده اتاق کودکان

چه در حال آماده کردن فرزند اول خود برای مهد کودک باشید و چه در حال تغییر دکوراسیون اتاق نوجوان خود، انتخاب پرده های مناسب برای اتاق خواب کودک شما بخش مهمی از فرآیند طراحی داخلی است. پرده های اتاق کودک زیادی برای انتخاب وجود دارد، و گاهی اوقات، پیدا کردن ست مناسب ممکن است سخت و طاقت فرسا باشد. ما دوست داریم به شما کمک کنیم تا پرده‌های مناسب برای اتاق کودک خود را پیدا کنید.

از آنجایی که می‌خواهیم تمام تلاش خود را انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که شما از انتخاب پرده خود رضایت ۱۰۰ درصدی دارید، چند فاکتور را بررسی کرده‌ایم که می‌تواند در هنگام انتخاب پرده‌های بچه‌گانه در نظر گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!

 

هفت نکته برای انتخاب پرده های اتاق کودک

 

آسان برای تمیز کردن و با دوام

بسیاری از مردم با پرده های چند لایه مخالف هستند و آنها را باعث جذب گرد و غبار می دانند. اما پرده های اتاق کودک باید تا حد امکان شسته شوند، بنابراین فراوانی پارچه به سلامت کودک آسیب نمی رساند، اما زندگی مادر را پیچیده می کند. برای ساده‌تر کردن مراقبت، پرده‌ها باید سبکی ساده داشته باشند و از پارچه‌ای متراکم، باکیفیت و بدون محو شدن دوخته شوند.

 

ایمنی

ایمنی مهم‌ترین عاملی است که هنگام انتخاب پرده مناسب برای اتاق کودک باید در نظر بگیرید. اگر بچه‌های خردسال دارید، به یاد داشته باشید که وقتی در حال یادگیری ایستادن یا راه رفتن هستند، ممکن است پرده‌ها را بکشند. بنابراین انتخاب یک پرده سبک و در عین حال مستحکم با میله‌ها و براکت‌های محکم و بادوام که در برابر کشش مقاومت می‌کنند، مهم است. به همین ترتیب، مطمئن شوید که پرده‌هایی که در نظر می‌گیرید عاری از هر نوع تزئینات کوچکی باشد که می‌تواند خطر خفگی را ایجاد کند.

 

پرده اتاق کودک با طراحی رنگارنگ

پرده اتاق کودک با طراحی رنگارنگ

 

سن و جنسیت

همانطور که در حال خرید پرده به صورت آنلاین یا در فروشگاه هستید، مهم است که سن و جنسیت فرزندتان را در نظر بگیرید. اگر فرزند شما یک پسر سه ساله است، احتمالاً الگوهای روشن و رنگارنگ را ترجیح می دهد. اگر فرزند شما یک دختر ۱۶ ساله است، احتمالاً ترجیحات طراحی بسیار متفاوتی نسبت به افراد جوان‌تر دارد. به عنوان یک قاعده خوب، اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ است که ترجیحات طراحی خود را بیان کند، ممکن است هنگام انتخاب پرده، آنها را در نظر بگیرید.

 

رنگ و الگو

بررسی رنگ‌ها، الگوها و بافت‌های مختلف، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های خرید پرده‌های اتاق بچه‌گانه است. مهم است که به یاد داشته باشید که کودکان دقیقاً مانند بزرگسالان هستند زیرا احتمالاً اتاقی تاریک نمی خواهند. انتخاب رنگ های روشن و الگوهای جالب نه تنها جذابیت بصری را به اتاق اضافه می کند، بلکه ممکن است خلاقیت کودک شما را نیز شکوفا کند. آویزان کردن پرده هایی که طرح و رنگ اتاق را تکمیل می کنند، راهی عالی برای انسجام دکور اتاق است. انتخاب الگو مستقیماً به علایق کودک یا جنسیت کودک بستگی دارد، اگرچه لازم نیست دختران با عروسک ها و پسرها با ماشین پرده ها را تزئین کنند. اگر کودک از قبل می تواند نظر خود را بیان کند، حتما به او گوش دهید. شاید کودک خواب پرده هایی با حیوانات، ماشین ها و شخصیت های کارتونی را در سر داشته باشد. همچنین پرده هایی با الگوهای انتزاعی که به رشد تخیل کودکان کمک می کند می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

 

پرده اتاق کودک با طراحی سبز و قرمز

پرده اتاق کودک با طراحی سبز و قرمز

 

متریال و بافت

به عنوان بزرگسال، ما معمولاً پرده هایی را دوست داریم که از نظر بصری جذاب و از مواد منحصر به فرد ساخته شده باشند. پرده های ساخته شده از یک متریال متمایز ممکن است برای یک اتاق خواب اصلی، اتاق نشیمن یا مطالعه به خوبی مناسب باشند. از سوی دیگر، بچه ها ممکن است به اندازه ما به مواد منحصر به فرد و بافت های پیچیده در مورد پرده ها علاقه نداشته باشند. انتخاب الیاف پرده های اتاق کودکان که از پارچه های صاف و روان ساخته شده اند به دلیل سادگی ایده آل هستند.

 

مسدود کننده نور

در حالی که بسیار مهم است که اتاقی روشن، شاد و تزئین شده با دکوراسیون مناسب برای کودکان خود فراهم کنید، به همان اندازه مهم است که اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما بقیه چیزهایی را که برای یادگیری و رشد نیاز دارند دریافت می کنند. انتخاب پرده‌های بسته، که جلوی نور خورشید را در زمان خواب می‌گیرند، راهی آسان برای فراهم کردن محیطی برای کودکتان است که باعث آرامش و استراحت می‌شود. ترکیب این پرده ها با لایه های دیگر پوشش پنجره به شما امکان می دهد سطح نور طبیعی را در یک اتاق سفارشی کنید.

 

مواد طبیعی

بهتر است پرده های کتانی و پنبه ای را انتخاب کنید، زیرا آنها گرد و غبار کمتری را جمع می کنند. اگر تصمیم دارید که روی مواد مصنوعی بمانید، با کیفیت ترین آنها را انتخاب کنید. اما در حالی که کودک کوچک است و می تواند به طور تصادفی یا عمدی پرده ها را خراب و کثیف کند، بهتر است پرده های بسیار گران قیمت را آویزان نکنید.

 

پرده اتاق کودک با طراحی کارتونی و کودکانه

پرده اتاق کودک با طراحی کارتونی و کودکانه

 

اکنون می دانید که چگونه پرده ها را برای اتاق کودک انتخاب کنید. امیدواریم که پرده های جدید برای مدت طولانی شما و کودکتان را خوشحال کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 2 = چهار