پرده اتاق کودک, مطالب پرده

انتخاب نوع پرده مناسب برای اتاق کودک

چه نوع پرده هایی برای اتاق کودک مناسب است؟

انتخاب پرده در اتاق کودک امری تخصصی است، لازم است با توجه به جهت پنجره های اتاق، پرده های مناسب انتخاب شوند. اگر می خواهید بدانید که چه نوع متریال و الیاف پرده ای در اتاق کودک مناسب نصب هستند، کافی است نگاهی به مقاله تهیه شده زیر بیاندازید تا متوجه شوید! همچنین می توانید برای انتخاب بهتر پرده از مقاله نکاتی برای انتخاب پرده اتاق کودک، دیدن کنید.

 

اتاق کودک ضلع جنوبی

پرده های توصیه شده: پرده های محافظ UV مناسب برای ضد آفتاب

دلیل پیشنهادی: پنجره جنوبی پنجره ای به سوی خورشید است، اما نور خورشیدحاوی گرما و اشعه ماوراء بنفش زیادی است، نور خورشید در صبح، بر استراحت کودک از طریق پرده تأثیر می گذارد. بنابراین، برای انتخاب پرده پنجره جنوبی باید محافظت در برابر آفتاب و اشعه ماوراء بنفش را در نظر گرفت. پرده های دوتایی گزینه ای مناسب برای آویزان کردن در پنجره جنوبی هستند. چون در طول روز، با باز شدن پرده بالایی، هم نور شدید خورشید عبور داده شده را به نور ملایم تبدیل می کند، و هم کودک می تواند از مناظر بیرون  لذت ببرد. در شب، نیز با بالا کشیدن پرده زیر می توان برای خواب کودک محیطی آرام ساخت.

 

پرده اتاق کودک با تم سبز

پرده اتاق کودک با تم سبز

 

اتاق کودک سمت شرقی

پرده های توصیه شده: مناسب برای پرده های ابریشمی و پرده های عمودی.

دلیل پیشنهادی: اتاق‌های شرقی همیشه بیشترین نور خورشید را در صبح دارند. پرده‌های ابریشمی و پرده‌های عمودی را انتخاب کنید که می‌توانند نور خیره‌کننده را با رنگ‌های ظریف خنثی کنند، در حالی که آسترهای پارچه‌ای در پشت پرده می‌توانند شدت نور را کاهش دهند. این نوع نور ملایم می تواند چشمان کودک را بیدار کند و روحیه خوبی به او ببخشد.

 

پرده اتاق کودک

پرده اتاق کودک

 

اتاق کودک ضلع شمالی

پرده های توصیه شده: مناسب برای پرده های ساده زرد تخم مرغی یا شفاف.

دلیل پیشنهادی: نور شمال ملایم و یکنواخت است. معمولاً پنجره شمالی برای انتخاب پرده های ساده زرد تخم مرغی یا شفاف مناسب است، از پرده های تیره استفاده نکنید. علاوه بر این، الگوی پرده نباید خیلی پیش پا افتاده باشد.

 

پرده اتاق کودک با طراحی حروف لاتین

پرده اتاق کودک با طراحی حروف لاتین

 

اتاق کودک ضلع غربی

پرده های توصیه شده: مناسب برای پرده های ابریشمی، پرده های چین دار، پرده های چوبی.

دلیل پیشنهادی: غروب آفتاب زمانی از روز است که خورشید در قوی ترین زمان خود است. پرده‌های ونیزی، پرده‌های پلیسه‌دار، پرده‌های چوبی و پرده‌های پارچه‌ای خاص انتخاب‌های خوبی برای اتاق‌های کودکان با پنجره‌های رو به غرب هستند. همگی می‌توانند شدت نور را کاهش دهند و از مبلمان و دیگر وسایل کودکان محافظت کنند.

 

پرده صورتی برای اتاق دختران

پرده صورتی برای اتاق دختران

 

یادداشت ها

۱. اول اینکه پرده ها از منظر الیافی مثل پنبه و کتان اغلب استفاده می شوند، راحت تر تمیز می شوند و احساس راحتی بیشتری القا می کنند. همچنین نقوش تزئینی بیشتری دارند که می توانند حس سه بعدی خانه را تقویت کند و  عبور نور آن ها نیز بهتر است. پرده های ابریشمی و ساتن از نظر بافت ظریف تر هستند و جلوه عایق صوتی خوبی دارند اما قیمت نسبتاً بالایی دارند. پرده های اتاق کودکان مانند مواد پنبه ای و کتانی سازگارتر با محیط زیست هستند.

۲. اگر نور اتاق کودک کافی بنظر برسد، ممکن است پرده ها ضخیم تر شوند تا سایه بهتر شود و همچنین اثر عایق صوتی بهتری داشته باشند. پرده‌های نازک‌تر نه تنها می‌توانند جلوی نور خورشید را بگیرند، بلکه نور خانه را نیز ملایم می‌کنند و بر روشنایی خانه تأثیری نمی‌گذارند، به طوری که خانه همچنان روشن و تمیز است. یا می توانید دو لایه پرده در اتاق کودک نصب کنید، یکی نازک و دیگری ضخیم که استفاده ترکیبی آن نیز بسیار راحت است.

۳. کودکان ذاتاً سرزنده ترند، بنابراین می توانیم رنگ پرده های اتاق کودک را نیز تغییر دهیم. اما رنگ های خیلی روشن را انتخاب نکنید. اگرچه رنگ های خیلی روشن می توانند نقش تزئینی خوبی داشته باشند، اما برای بهبود خواب کودکان مفید نیستند. می‌توانیم رنگ‌های روشن‌تر و رنگ‌های ملایم‌تری را انتخاب کنیم که نه تنها نقش تزئینی دارند، بلکه به کودکان اجازه می‌دهند تا طبیعت خود را آزاد کنند.

۴. پرده های اتاق بچه ها می توانند کارتونی باشند، مثلا پرده هایی با برخی طرح های کارتونی که نه تنها جلوی نور خورشید را بگیرند بلکه کمی معصومیت به خانه اضافه کنند. به عنوان مثال: هلو کیتی، میکی موس، وینی پو و… همگی شخصیت های کارتونی هستند که بچه ها دوست دارند. یا می توانید چند پرده با طرح ستاره و ماه انتخاب کنید، که کودک را آرام می کند و به راحتی به خواب می رود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + 2 =