پرده اتاق خواب, مطالب پرده

پرده اتاق خواب مدرن

پرده ها می توانند ظاهر کل اتاق را تنظیم کنند، بنابراین مهم است که هنگام خرید آگاهانه اقدام نمایید، چراکه انتخاب پرده برای اتاق خواب نیاز به یک رویکرد بسیار دقیق دارد.

امکانات

امروزه تصور یک خانه یا آپارتمان بدون پرده دشوار است. این عنصر درونی میلیون ها سال بشر را همراهی کرده و بخشی از زندگی روزمره شده است. 

پرده اتاق خواب مدرن

پرده اتاق خواب مدرن

 

لازم به ذکر است که پرده ها چندین عملکرد را انجام می دهند.

اول، آنها به اتاق ظاهری راحت و دنج می دهند تا رفاه فرد در اتاق بهبود یابد. این تکنیک نه تنها در ساختمان های مسکونی، بلکه در ادارات نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال، در اتاق های انتظار اغلب پرده آویزان می شود تا مشتری احساس راحتی بیشتری کند. 
ثانیاً، پرده ها یک عنصر مهم دکوراسیون هستند که اغلب به عنوان یک تم روشن عمل می کنند. از آنجایی که پنجره به عنوان یک مرکز برای کل فضا عمل می کند، باید به درستی بر آن تاکید شود بدون اینکه فضای داخلی کلی فضا زیاد شود. پرده ها باید به طور هماهنگ در طراحی کلی قرار گیرند، آن را تکمیل و بهبود بخشند.
اما مهمترین عملکرد ذاتی پرده ها محافظت از اتاق در برابر نور خورشید یا نور فانوس برقی و همچنین از چشمان کنجکاو در شب است. هیچ کس دوست ندارد غریبه ها را از پشت پنجره ببیند.

پرده اتاق خواب شیک و مدرن

پرده اتاق خواب شیک و مدرن

 

پرده های ضخیم می توانند به طور مکرر کیفیت خواب شما را بهبود بخشند. همچنین مهم است که صاحب اتاق را خوشحال و به او فرصت دهد تا احساس خوبی داشته باشد و استراحت کاملی داشته باشد. بنابراین، پرده ها باید طوری انتخاب شوند، که نه تنها بر فضای داخلی بلکه بر ترجیحات شما نیز تمرکز کنند.

پرده ها نقش مهمی در طراحی داخلی مدرن دارند. اغلب اتفاق می افتد که پرده هایی که به درستی انتخاب شده اند، اتاق خواب را کاملا متحول می کنند و چنین فضایی را به نمونه ای از آرامش و راحتی تبدیل می کنند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که انتخاب نامناسب پرده برای اتاق خواب می تواند کیفیت خواب را کاهش دهد.

پرده اتاق خواب زیبا

پرده اتاق خواب زیبا

پرده-اتاق-خواب-لاکچری

پرده-اتاق-خواب-لاکچری

پرده اتاق خواب مدرن هماهنگ با دکور اتاق

پرده اتاق خواب مدرن هماهنگ با دکور اتاق

 

به عنوان مثال، اگر موادی که از آن پرده ها ساخته می شود، به اندازه کافی متراکم نباشد و نور زیادی از خود عبور دهد، خواب خوب نخواهد بود. در عین حال، بسیاری از افراد پرده های خیلی ضخیم نمی خرند. چون آفتاب صبح را دوست دارند.

نکته:

در طراحی مدرن، از گزینه های مختلف دکوراسیون پنجره، بسته به موقعیت آنها استفاده می شود. همچنین پرده ها در اتاق خواب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

شایان ذکر است که پرده هایی که از مواد متراکم تری ساخته شده اند، به عنوان محافظ در برابر اشعه های خورشید عمل می کنند، در حالی که پرده هایی که از پارچه نیمه شفاف یا توری ساخته شده اند عملکرد تزئینی دارند.  آنها همچنین می توانند اتاق را از نگاه مهمانان کنجکاو “پنهان” کنند، اما اتاق را تاریک نکنند.

 پرده اتاق خواب - طراحی و چاپ سفارشی

پرده اتاق خواب – طراحی و چاپ سفارشی

 

پرده ها اغلب چین دار هستند و همچنین چین های عمیق زیبایی ایجاد می کنند و به دکوراسیون ظاهری زیبا می بخشند. اغلب نمی توان چنین ترفندی را با انواع پرده ها انجام داد. برای مثال پرده هایی که تمام طول آن به طور مساوی ساخته شده و ساده ترین طراحی را دارند. چون طرحشان یک زینت است و نیازی به چین ندارند.

پرده های ضخیم تا حدی صداهای خیابان را جذب می کنند و صمیمیت و آرامش را در اتاق ایجاد می کنند.

گزینه های زیادی وجود دارد که به شما در تزئین پنجره های اتاق خواب کمک می کند. اما ابتدا باید از طبقه بندی پرده ها آگاه باشید.

به طور کلی، تمام پرده ها به دو دسته کشویی و بالابر تقسیم می شوند. پرده های کشویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و یک گزینه سنتی برای اتاق خواب هستند. در عین حال ، پرده های بالابر بسیار کاربردی و راحت هستند. برای برخی از فضاهای داخلی، پرده هایی از این نوع مناسب ترین هستند.

 پرده اتاق خواب کشویی مدرن

پرده اتاق خواب کشویی مدرن

 

پرده های اتاق خواب با مکانیزم بالابر به سبک های فرانسوی، رومی، اتریشی و لندنی تقسیم می شوند. پرده های رومی به صورت چین های افقی از پایین به بالا جمع می شوند، در حالی که پرده های فرانسوی نرم و نیم دایره هستند. پرده های استرالیایی “ترکیبی” از رومی و فرانسوی هستند و به طور همزمان چین های نیم دایره ای را در تمام طول خود جمع می کنند. پرده های لندن معمولاً فقط یک قوس تاشو دارند. آنها عمدتا فقط در فضای داخلی کلاسیک استفاده می شوند.

پرده اتاق خواب مدرن با مکانیزم بالابرپرده اتاق خواب مدرن با مکانیزم بالابر

پرده اتاق خواب مدرن با مکانیزم بالابر

پرده با مکانیزم بالابر مخصوص اتاق خواب

پرده با مکانیزم بالابر مخصوص اتاق خواب

 

پرده های کشویی به کلاسیک و ژاپنی تقسیم می شوند.

پرده های کلاسیک را می توان تقریباً برای هر فضای داخلی انتخاب کرد. به عنوان یک قاعده، آنها از یک پارچه نیمه شفاف در مرکز ساخته شده، و در طرفین سنگین هستند. پرده های کلاسیک معمولاً با عناصر تزئینی مختلف تکمیل می شوند: گلوله ها، پیکاپ ها، زواید و غیره. پارچه های خیاطی تقریباً برای هر چیزی قابل استفاده است. این تطبیق پذیری یکی از دلایل محبوبیت این گزینه است.

پرده کلاسیک مخصوص اتاق خواب

پرده کلاسیک مخصوص اتاق خواب

 

  • می توانید آن را یک کوپه پرده ژاپنی بنامید. آنها چین های صافی در کنار پنجره نخواهند داشت، مانند یک صفحه نمایش در امتداد پنجره قرار می گیرند. این تصمیم به شما کمک می کند تا بدون نیاز به استفاده از عناصر تزئینی اضافی، روی پارچه برای پرده ها تمرکز کنید.
پرده کلاسیک ژاپنی مخصوص اتاق خواب

پرده کلاسیک ژاپنی مخصوص اتاق خواب

 

نکته انتخاب: به دنبال چه چیزی باشیم؟

انتخاب پرده کار آسانی نیست. گم شدن در میان تنوعی که جامعه مدرن به ما ارائه می دهد به سادگی روی می دهد. با دقتی منظم به انتخاب نزدیک شوید و می توانید همه چیز را به درستی انجام دهید.

ابتدا به شکل و اندازه پنجره توجه کنید. اغلب در خانه ها پنجره های غیر استاندارد وجود دارد که نیاز به طراحی خاصی دارند. به عنوان مثال، در سال های اخیر، پنجره های پانوراما نصب شده در اتاق خواب محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. پیدا کردن یک طرح مناسب در این مورد بسیار دشوار است، اما بهتر است پرده های مستقیم کلاسیک را بدون لامبرک انتخاب کنید.

پرده اتاق خواب - شیک و رویایی

پرده اتاق خواب – شیک و رویایی

 

علاوه بر این، باید به پنجره های ساختمان های بلند توجه ویژه ای شود. در این مورد استفاده از پرده های بزرگ بهترین گزینه نیست. استفاده از این گزینه با پرده های پانل جالب ژاپنی بسیار کاربردی تر است.

پرده های ژاپنی مخصوص اتاق خواب های مدرن

پرده های ژاپنی مخصوص اتاق خواب های مدرن

 

همچنین مهم است که نسبت اتاق خواب و وحدت سبک داخلی را در نظر بگیرید. تصمیم بگیرید که آیا پرده ها باید تم معنایی روشنی داشته باشند یا برای تأکید بر فضای داخلی موجود طراحی شده اند. پرده های اتاق خواب به دلیل رنگ اسیدی می توانند جزئیات متضادی را ارائه دهند. می توانید از الگوهای سرگرم کننده ای استفاده کنید که توجه شما را جلب کند، اما در عین حال شما را آزار ندهد.

 

پرده اتاق خواب مدرن - با تم بنفش

پرده اتاق خواب مدرن – با تم بنفش

 

پس از پاسخ به تمام این سوالات، زمان آن فرا می رسد که به جزئیاتی مانند طول پرده ها، نوع پیش امدگی لبه ها، طراحی لبه بالایی پرده ها، وجود عناصر تزئینی (لامبرکن، خرد، پیکاپ و غیره) فکر کنیم. .)، نوع بستن پرده ها یا قلاب ها، وجود آستر، تراکم پرده ها و وجود توری در نزدیکی پرده ها.

فراموش نکنید که پرده ها در فصل تابستان و زمستان متفاوت هستند. هنگام محاسبه بودجه باید این فاکتور را در نظر گرفت.

پرده های زیبا و رویایی مخصوص اتاق خواب

پرده های زیبا و رویایی مخصوص اتاق خواب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − = سه