پرده اتاق خواب, مطالب پرده

پرده برای اتاق خواب

سبک های متنوع برای پرده های اتاق خواب

مبلمان گران قیمت، عناصر تزئینی کمیاب و شیک، طراحی درجه یک و …، اگر راحتی در اتاق وجود نداشته باشد، همه اینها بی فایده است. اساس فضای داخلی هر خانه راحتی ساکنان آن است. این به لطف طرح رنگ، مبلمان پوشیده شده با پارچه، تزئینات مختلف، اضافات و موارد دیگر انجام می شود.

اتاق خواب یک مکان خاص در خانه است. یک مکان که قلمرو آرامش است. در این اتاق می خوابند و خواب می بینند. فکر کنید، مدیتیشن کنید و برای نیمه دوم وقت بگذارید. علاوه بر تخت های راحت، جادار و پالت های راحت، برای دستیابی به حداکثر راحتی در این قسمت، باید پنجره ها را با کیفیت باز کنید. یک قاب زیبا و شیک فضای دلپذیر و گرمی را ایجاد خواهد کرد. انتخاب رنگ و متریال مناسب باعث افزایش فضای اتاق و پر شدن آن از رنگ می شود. این مقاله به شما توضیح می دهد که چگونه پرده های مناسب برای اتاق خواب را انتخاب کنید.

پرده مناسب اتاق خواب

پرده مناسب اتاق خواب

 

محدوده رنگ

هنگام انتخاب رنگ پرده، کارشناسان توصیه های زیادی را ارائه می دهند:

  • طراحی کلی رنگ اتاق خواب را فراموش نکنید. همچنین طراحان انتخاب یک تک رنگ را برای دیوار، سقف، کف و پرده توصیه نمی کنند. چون طرح تار و از مسیر خارج می شود. به عنوان رنگ پرده، می توانید رنگ اثاثه یا لوازم داخلی را انتخاب کنید. هارمونی را در نظر بگیرید – اگر اتاق به رنگ بنفش تزئین شده است، می توانید پرده های آبی یا صورتی را انتخاب کنید.
  • پرده ها کاملاً با نقش لهجه ها مقابله می کنند. اگر فکر می کنید که دکوراسیون اتاق خسته کننده است، می توانید این مشکل را با کمک تزئینات روشن پنجره حل کنید. پرده ها و بالش ها با رنگ های روشن، زیبا و رنگارنگ به نظر می رسند. البته با ایجاد رنگ های روشن زیاده روی نکنید، به خصوص اگر اتاق خواب شما کوچک است.
  • مجموعه ای جهانی از رنگ ها وجود دارد. طراحان رنگ هایی را که در اتاق خواب توصیه می کنند: بژ، سایه های قهوهای و سبزهای ظریف است. آنها با انواع رنگ ها و سایه ها هماهنگ هستند. همچنین با رنگ های گیلاسی در محدوده تیره به خوبی هماهنگ می شود.
محدوده رنگ پرده های اتاق خواب

محدوده رنگ پرده های اتاق خواب

 

بافت و مواد

برای پرده ها از انواع مواد نساجی، طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. هنگام خرید، نه تنها به رنگ، بلکه به بافت نیز توجه کنید، زیرا کاملاً باید با فضای داخلی متناسب است. ایده آل است اگر پرده ها، رومیزی ها، مبلمان و دیگر لوازم داخلی بافت یکسانی داشته باشند، اما دستیابی به این نتیجه دشوار است. بنابراین مشابه ترین ساختار مواد را انتخاب کنید.

 

انتخاب بافت مناسب پرده برای اتاق خواب

انتخاب بافت مناسب پرده برای اتاق خواب

 

بازی متضاد در پرده های اتاق خواب

استادان حوزه طراحی می توانند از ترکیب های متضاد در هنگام دکوراسیون پنجره استفاده کنند:

  • سفید و سیاه. یک ترکیب کلاسیک که ارتباط خود را از دست نمی دهد.
  • آبی و صورتی رنگ، فوق العاده برای دکوراسیون اتاق دخترانه. رنگ های روشن به شما احساس خوبی می دهند.
  • بنفش (یاسی) و زرد. چنین ترکیبی، اتاق را با نت های روشن و رنگارنگ پر می کند.
  • طلایی و شرابی. ترکیبی نفیس و مجلل. برای این گزینه، بهتر است یک اتاق بزرگ انتخاب کنید.
  • طلایی و فیروزه ای. یک ترکیب رنگ غیر معمول می تواند فوراً یک اتاق را متحول کند.
  • بژ و قهوه ای. این رنگ ها به طور هماهنگ با یکدیگر روحیه را ملایم می کنند.

بازی متضاد رنگ پرده های اتاق خواب

بازی متضاد رنگ پرده های اتاق خواب

 

پرده برای یک اتاق خواب کوچک

یک اتاق کوچک طراحی خلاقانه را محدود می کند. اگر می خواهید پنجره ای را در یک اتاق خواب کوچک تزئین کنید، باید محصولات نورپردازی را انتخاب کنید. طراحان توصیه می کنند پارچه های سنگین و تیره را کنار بگذارند. آنها دست و پا گیر و خشن خواهند بود. مواد ایده آل – یکی با راه راه های عمودی مستقیم و متراکم است. پارچه نباید خیلی ضخیم و سفت باشد.

همچنین پرده ها را با دقت انتخاب کنید. برای یک اتاق کوچک، بهتر است یک گزینه کم حجم را انتخاب کنید که زیاد باد نمی کند. در یک اتاق کوچک، هر متر فضا اهمیت دارد. برای اینکه اتاق خواب را سنگین نکنید، باید پرده های کوتاه را انتخاب کنید و فقط لبه پنجره را لمس کنید.
بهتر است به پرده‌های کتانی یا پنبه‌ای توجه کنید. ضمن آشنایی با کاتالوگ، مجموعه های جدید و نسخه های قدیمی تر را ارزیابی کنید.

 

پرده برای یک اتاق خواب کوچک

پرده برای یک اتاق خواب کوچک

 

بر اساس سبک انتخاب کنید

اگر نمی دانید چگونه پرده ها را انتخاب کنید، پس از قانون طلایی پیروی کنید. این یک ترکیب برد-برد است. در مرحله بعد، ما در نظر می گیریم که هر پرده برای کدام سبک مناسب است.

مینیمالیسم

مینیمالیسم، شناخته شده و به معنای محدودیت، مختصر و سادگی است. حداکثر فضا و حداقل چیزها. شما باید پرده ها را با توجه به این اصول انتخاب کنید. کمان، موج، بالش، منگوله و تزئینات دیگر. همچنین پرده های تاشو نیز مناسب نیستند. بهتر است پنجره را با یک پارچه نرم و سبک بپوشانید. این سبک عالی برای یک فضای جمع و جور است.

پرده های ژاپنی برای مینیمالیسم ایده آل و یک گزینه شیک و ساده هستند. قیمت چنین محصولاتی پایین است. این گزینه طراحی به صورت بصری پنجره را به چندین بخش تقسیم می کند. برای درهای بزرگ پانوراما، مدل خوبی است.

 

پرده اتاق خواب مینیمالیست

پرده اتاق خواب مینیمالیست

 

کلاسیک

هنگام انتخاب پرده به سبک کلاسیک، باید به پارچه توجه ویژه ای شود. یک مدل ایده آل از پارچه های سنگین و متراکم که به راحتی می توانند راه تابش نور خورشید را مسدود کنند. عناصر تزئینی مانند گره یا قلم مو فقط تصویر کلی را کامل می کنند. همچنین به الگوهای زیبا روی پرده ها نگاه کنید.
برای سبک کلاسیک بهتر است یک اتاق خواب بزرگ را انتخاب کنید. با توجه به اینکه دارای عناصر تزئینی زیاد و متنوع است. قرنیز در سبک فوق باید شیک و ظریف باشد. بر اساس این گزینه طراحی، هر نوع پرده ای لوکس به نظر می رسد. پارچه های تیره جلوه ای پیچیده می بخشند.

پرده کلاسیک اتاق خواب

پرده کلاسیک اتاق خواب

 

هیوندای

مدرن بسیار شبیه به مینیمالیسم است، اما با انواع الگوها و تزئینات. یک لوستر بزرگ را می توان در اتاق خواب قرار داد که با آویز تزئین شده است، سبک کلی با نقاشی، لامپ، گلدان و غیره تکمیل می شود. هنگام انتخاب این پرده های تزئینی، به عدم وجود جزئیات بیش از حد روشن و رنگارنگ توجه کنید. این سبک با خطوط نرم و صاف و رنگ های محدود مشخص می شود. روبان ها برای تزئین پرده ایده آل هستند.

پرده سبک هیوندای برای اتاق خواب

پرده سبک هیوندای برای اتاق خواب

 

باروک

یکی از محبوب ترین سبک های کلاسیک سبک باروک است. این سبک دارای تعداد زیادی عناصر تزئینی و طلایی است. در این راستا، مدل هایی با پرده های طلایی یا الگوهای طلایی در اتاق خوابی که به سبک باروک تزئین شده است، زیبا به نظر می رسند. پرده های فرانسوی بسیار محبوب هستند. اغلب در سالن های کنسرت یا تئاتر دیده می شود.

مواد پرده: ابریشم، ساتن، تافته و ارگانزا است. برای پرده ها از پارچه های متراکم و سنگین استفاده کنید. حاشیه کاملاً در فضای داخلی قرار می گیرد و آن را حتی بیشتر بیان می کند.

سبک باروک برای انتخاب مدل پرده اتاق خواب

سبک باروک برای انتخاب مدل پرده اتاق خواب

 

پروونس

Provence یک سبک نرم و ملایم از فرانسه است. این سبک برای اتاق خواب ایده آل است. ویژگی اصلی طرح، رنگ های پاستلی است. همچنین حتما از طرح های گلدار استفاده کنید. پرده های رنگ های روشن با تصاویری از رنگ های بزرگ و کوچک کاملاً در فضای داخلی اتاق خواب قرار می گیرند. پروونس از این اتاق به یک چمنزار گل روشن منتقل می شود. پرده های سبک فوق باید از پارچه هایی مانند پنبه و کتان ساخته شوند.

سبک پروونس برای پرده های اتاق خواب

سبک پروونس برای پرده های اتاق خواب

 

کشور

سبک کانتری برای تزئین اتاق خواب دنج ایده آل است. پرده ها باید فقط از الیاف طبیعی مانند الیاف بامبو و پنبه ساخته شوند. رنگ آنها روشن است. اگر می خواهید گزینه ای با چاپ انتخاب کنید، می توانید از گل ها، مربع ها یا نمایندگان جانوران به عنوان تصاویر استفاده کنید. ویژگی اصلی سبک تم روستایی است.

سبک کانتری برای پرده اتاق خواب

سبک کانتری برای پرده اتاق خواب

 

روند مد

در جدیدترین مجموعه، بیشتر پرده ها با چاپ های رنگارنگ تزئین شده اند. امروزه چنین تصاویری با گل ها، پروانه ها، پرندگان، میوه ها و برگ ها همراه است. این گزینه برای تزئین پنجره در اتاق خواب یک دختر یا یک زن جوان مناسب است. چاپ روی پارچه های سبک و شفاف، رنگارنگ و گویا هستند.

 

چاپ پرده های سفارشی اتاق خواب

چاپ پرده های سفارشی اتاق خواب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ شش = 12