پرده اتاق خواب, مطالب پرده

اتاق خواب جادویی با پرده ها

هنگامی که وارد مرحله نهایی دکور یک اتاق می شویم، اغلب در مورد پرده ها فکر می کنیم. در مورد خوب بودن پرده ها یا رنگ پرده ها برای اتاق و حتی اینکه آیا پرده ها کاملا ضروری هستند یا خیر شک داریم. در واقع، پرده ها نه تنها یک لوازم جانبی داخلی هستند که جای خالی پنجره را پر می کنند، بلکه خیلی مهم هستند که نور ورودی به اتاق را کنترل کنند و عملکرد عایق را در زمستان تکمیل کنند. به ویژه، اگر در منطقه ای هستید که نور خورشید در تمام طول سال زیاد است، و باید نگران عایق در زمستان باشید، خوب است که پرده ها را به عنوان یک الزام نصب کنید. در مقاله امروز می خواهیم مطالبی در مورد پرده به اشتراک بگذاریم. بیایید از طریق مقاله زیر نگاهی دقیق به انواع پرده های مناسب برای هر فضا (مخصوصا اتاق خواب) و اطلاعات کلی در مورد پرده بیندازیم.

 

۱. آیا پرده لازم است؟

 

 اهمیت پرده های اتاق خواب

اهمیت پرده های اتاق خواب

 

به طور کلی، پرده ها اغلب به عنوان یک اکسسوری داخلی زیبا در نظر گرفته می شوند. با این حال، هنگامی که متوجه شدید که پرده ها نه تنها به عنوان لوازم داخلی عمل می کنند، بلکه دارای یک عملکرد سایه بان، که میزان نور را کنترل می کند، و یک عملکرد عایق که دمای خانه را گرم نگه می دارد و همچنین عملکردی برای حفظ حریم خصوصی که جلوی دید خارجی را می گیرد، اهمیت پرده ها را بار دیگر احساس می کنید. اخیراً محصولات زیادی که بر عملکرد خاص پرده تاکید دارند در بازار عرضه شده اند. در میان محصولات متعدد، پرده های خاموشی که به طور کامل نور خورشید را مسدود می کنند یا پرده های عایق ساخته شده از پارچه های خاص محبوبیت خاصی دارند.

 

۲. پرده های اتاق خواب برای خواب راحت

 
پرده های اتاق خواب برای خواب راحت

پرده های اتاق خواب برای خواب راحت

 

ایجاد محیطی که در آن جسم و ذهن در اتاق خواب راحت باشد، که فضایی برای شارژ مجدد انرژی برای فردای پر جنب و جوش  باشد، مهم است. فضای داخلی بیش از حد شلوغ می تواند چشم ها را تحریک کند و فضایی آشفته ایجاد کند، بنابراین بیایید از طریق فضای داخلی کم رنگ، فضایی آرام و دنج ایجاد کنیم. 

هنگام انتخاب پرده برای اتاق خواب خود، کارشناسان توصیه می کنند که به جای پیروی کورکورانه از روندها، پرده های مناسب را بر اساس الگوی خواب خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر الگوی کار در شب و خوابیدن در صبح دارید، پرده‌های خاموشی را توصیه می‌کنیم که نور را کاملاً مسدود می‌کنند. از طرف دیگر، برای کسانی که باید صبح زود از خواب بیدار شوند، توصیه می کنیم پرده های شفاف با ضخامت ها و متریال های مختلف قرار دهند.

 

۳. به جای پارتیشن، پرده را امتحان کنید

 
به جای پارتیشن، پرده را امتحان کنید

به جای پارتیشن، پرده را امتحان کنید

 

در حالی که پلان اتاق دارای یک فضای خنک و باز  است، گاهی اوقات می تواند احساس ناراحتی ایجاد کند زیرا فضاهایی با عملکردهای مختلف در یک مکان جمع شده اند. اگر می خواهید یک فضا را به ساده ترین و سریع ترین روش ایزوله کنید، به ایده موجود در عکس توجه کنید. شرکت های معماری بین المللی، روشی برای جداسازی فضا با استفاده از پرده‌ها به جای پارتیشن‌هایی که نصب آن‌ها دست و پا گیر است، پیشنهاد می‌کند. در این زمان، اگر پرده ای با رنگ آرام از پارچه های ضخیم انتخاب کنید، می توانید احساس سادگی ایجاد کنید و فضا را از نظر کاربردی جدا کنید.

 

۴. توهم نوری داخلی با پرده

 
توهم نوری داخلی با پرده

توهم نوری داخلی با پرده

 

یک فضای باریک و گرفته مانند یک اتاق کوچک می تواند به خوبی کمبودهای فضا را از طریق توهم نوری داخلی جبران کند. یک فضای داخلی که فضای بزرگتری را از طریق یک جلوه توهم نوری بصری ایجاد می کند را می توان از طریق وسایل مختلف ایجاد کرد که در میان آنها، توهم نوری داخلی با استفاده از پرده محبوبیت خاصی دارد. اگر اتاق باریک است، پرده های رنگ روشن را انتخاب کنید و اگر سقف خانه کم است، پرده ها را تا جایی که ممکن است بالا آویزان کنید تا فضای باز خنک تری ایجاد شود.

 

۵. پرده های چوبی برای افزودن گرما به فضا

 
پرده های چوبی برای افزودن گرما به فضا

پرده های چوبی برای افزودن گرما به فضا

 

اگر از آلرژی گرد و غبار رنج می برید یا احساس پرده را دوست ندارید، به آن ها توجه کنید. پرده ها به دلیل ماهیت پارچه ای بودنشان، خاصیت نگه داشتن گرد و غبار را دارند، در حالی که می توان از پرده ها بدون نگرانی در مورد گرد و غبار به طور مرتب استفاده کرد. در میان پرده های متنوع موجود در بازار، پرده های چوبی ساخته شده از چوب تصویری مختصر و دنج از فضا ایجاد می کنند. علاوه بر این، کرکره های چوبی بر خلاف پرده های پلاستیکی، در اثر گرما حتی در نور شدید خورشید تغییر شکل نمی دهند، بنابراین می توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد.

 

۶. لایه بندی پرده برای ایجاد یک جلوه داخلی منحصر به فرد

 
لایه بندی پرده برای ایجاد یک جلوه داخلی منحصر به فرد

لایه بندی پرده برای ایجاد یک جلوه داخلی منحصر به فرد

 

اگر می خواهید فضایی غیر معمول را به جای یک فضای معمولی نشان دهید، لایه بندی انواع پرده چگونه است؟ همچنین خوب است که پرده‌هایی با ضخامت‌های مختلف، مانند پرده‌های سیاه و پرده‌های شفاف، یا لایه‌بندی پرده‌هایی با تن روی تن با رنگ‌های متفاوت در همان رنگ را امتحان کنید. بیایید حجم و جلوه داخلی منحصر به فرد را از طریق لایه بندی پرده ها به فضا اضافه کنیم!

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 8 =