پرده اتاق کودک, مطالب پرده

انواع پرده های زیبا برای اتاق خواب کودکان

پرده های زیبا برای اتاق خواب کودکان

پرده برای اتاق خواب کودکان

پرده برای اتاق کودک تفاوت چندانی با بزرگسالان ندارد، وقتی از کودکان خواسته می شود اتاق خواب خود را طراحی کنند، سلیقه خاص خود را دارند و تاثیر مثبتی روی روحیه کودکان خواهد داشت وقتی انتخاب رنگ های دیوار، نقوش ملحفه و همچنین مدل های پرده پنجره را به خود او بسپارید. به عنوان والدین، شما به باید به درخواست کودک گوش دهید و سعی کنید از سلیقه او پیروی کنید. به یاد داشته باشید که این اتاق خواب توسط کودک شما استفاده خواهد شد.

 

مدل پرده زیبا برای اتاق خواب کودکان

مدل پرده زیبا برای اتاق خواب کودکان

۵ نوع پرده زیبا برای اتاق کودکان 

  1. پرده های شفاف

پرده های نازک اغلب در ادارات برای دریافت بیشتر نور خورشید استفاده می شوند. در مقایسه با پرده های تاریک کننده اتاق، این نوع پرده در واقع بسیار نازک تر است و شفاف به نظر می رسد. اگر می خواهید در اتاق خواب کودک حریم خصوصی ایجاد کنید، می توانید پرده های تاریک کننده اتاق را با پرده های نازک ترکیب کنید.

پرده های شفاف از مواد سبک وزن مانند پلی استر، نایلون، پارچه های مصنوعی و ابریشم ساخته می شوند. با توجه به ویژگی های بسیار سبک تر پارچه، باید بیشتر مراقب باشید. به جای استفاده از ماشین لباسشویی، بهتر است پرده ها را با دست بشویید تا پارچه به راحتی پاره نشود و آسیب نبیند.

 

  1. پرده های تاریک کننده اتاق

یکی دیگر از انواع پرده های منحصر به فرد برای اتاق کودکان، پرده های تاریک کننده اتاق هستند. این پرده ها دارای موادی ضخیم تر و متراکم تر از پرده های نازک هستند زیرا مانع از ورود نور خورشید به داخل اتاق می شوند. تا نوری که وارد اتاق خواب می شود با نیاز کودک تنظیم شود.

علاوه بر این، پرده های تاریک کننده اتاق نیز برای حفظ حریم خصوصی کودکان گزینه مناسبی است. سعی کنید پرده های تاریک کننده اتاق را با پرده های روشن ترکیب کنید. به طوری که در طول روز، می توانید پرده های تیره را بالا ببرید و پرده های روشن را آویزان کنید.

 

ترکیب پرده روشن و تاریک برای اتاق کودک

مدل ترکیب پرده روشن و تاریک برای اتاق کودک

 

  1. پرده های رول پنجره

ارائه بهترین مدل ها برای کودکان به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها نصب پرده های رول شده در اتاق آنها است. به دلیل ویژگی‌های پیچیده‌تر و مدرن‌تر، کودکان دیگر نیازی به کنار زدن پرده‌ها ندارند.

به سادگی طناب یا دستگیره کرکره غلتکی را بکشید تا پرده به طور خودکار بالا رود. اگر از اتاق خواب مینیمال برای کودک استفاده می کنید، پرده های غلتکی ساده بهترین انتخاب خواهند بود. فراموش نکنید که کرکره ای را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ طراحی اتاق خواب کودک همخوانی داشته باشد.

با توجه به ویژگی های پیشرفته تر، اکثر کودکان این مدل پنجره رول را دوست دارند. شما به سادگی به کودکان نحوه استفاده درست و مراقبت از کرکره های غلتکی را آموزش می دهیدتا با وجود استفاده طولانی مدت، ماندگاری بیشتری داشته باشند.

 

  1. پرده های پنجره رومی

چه پنجره کوچک باشد چه بزرگ، وقتی با پرده های پنجره رومی تزئین می شوند زیبا به نظر می رسند. این پرده پنجره دارای طراحی و ویژگی های بسیار ساده و مناسب برای اتاق های کلاسیک و مینیمال است.

پرده های پنجره رومی در بازار با رنگ های متنوع عرضه می شوند. شما می توانید موتیف پرده را با توجه به جنسیت یا رنگ مورد علاقه کودک انتخاب کنید.

 

  1. پرده های پنجره تاشو

در نگاه اول، این پرده ها دارای ویژگی هایی هستند که تقریباً شبیه پرده های غلتکی هستند. این نوع از پرده شامل مدل های مختلف از پرده های تاشو نیمه شفاف، کدر و شفاف است.

 

پرده مدل تاشو برای اتاق کودک

پرده مدل تاشو برای اتاق کودک

 

پرده های تاشو بدون شفافیت یک ویژگی فیلتر نور خوب محسوب می شوند. و مواد ضخیم تری نسبت به پرده های تاشو شفاف دارند.

 

راه های مطمئن برای انتخاب پرده اتاق کودکان

  1. نقش و طرح ملحفه را به عنوان موتیف پرده انتخاب کنید

کودکان از همان سنین پایین وسایل مورد علاقه خود را دارند، مثل عروسک های باربی. آن ها وقتی چیزی را دوست دارند، می‌خواهند که سایر متعلقاتشان شبیه چیزهای مورد علاقه‌شان باشد، از جمله ملحفه.

برای پسران، ملحفه هایی با تصاویر ابرقهرمانی بهترین انتخاب هستند. آنها می توانند راحت تر بخوابند زیرا روحیه خوبی دارند. در این میان، دختران عموماً علاقه بیشتری به استفاده از ملحفه های رنگی روشن با طرح های باربی دارند.

هنگامی که با معضل انتخاب پرده برای اتاق کودک ناز خود مواجه شدید، کافی است آنها را با رنگ ها و ملحفه های مورد علاقه آنها تنظیم کنید. اینگونه کودک شما احساس خوشحالی می کند.

 

  1. پرده هایی با دو رنگ متفاوت انتخاب کنید

توازن در اتاق خواب کودک زمانی به چشم می خورد که پرده های رنگی ترکیبی یکنواخت را انتخاب کنید. این پرده ها دو رنگ متفاوت دارند اما همچنان یکسان و دلپذیر به نظر می رسند.

ضرری ندارد اگر قبل از خرید پرده، از کودک خود بپرسید رنگ مورد علاقه او چیست. اگر پاسخ بیش از یک بود، می‌توانید بر اساس آن رنگ، پرده بخرید. در ضمن اگر فرزندتان فقط یک رنگ مورد علاقه دارد، می توانید یک رنگ خنثی را به عنوان ترکیب انتخاب کنید.

 

مدل پرده زیبا با ترکیب رنگ برای اتاق کودک

مدل پرده زیبا با ترکیب رنگ برای اتاق کودک

 

  1. جنس پرده ای را انتخاب کنید که به راحتی شسته شود

برخلاف بزرگسالان، کودکان در هر زمانی که مشغول بازی هستند می توانند اتاق خواب خود را آلوده کنند. برای اینکه از شستن پرده های اتاق خواب خسته نشوید، پرده های ساخته شده از مواد سبک را انتخاب کنید.

شستشوی پرده های سبک نسبت به پرده های ضخیم آسان تر است. حتی اگر هفته ای یک بار باید پرده ها را بشویید،احساس خستگی نخواهید کرد.

 

  1. با شخصیت کودک سازگار شوید

در فروشگاه های پرده اتاق کودک، مدل ها و نقوش زیادی از پرده ها وجود دارد که می توانید آنها را خریداری کنید. از میان گزینه های مختلف موجود، انتخاب پرده هایی که با شخصیت فرزندتان مطابقت دارند را در اولویت قرار دهید.

به عنوان مثال، برای دختران، با توجه به طبیعتشان پرده هایی را انتخاب کنید که دخترانه یا بامزه هستند. در مورد پسرها، می توانید پرده های تیره یا پاستلی را انتخاب کنید.

انتخاب نقش و رنگ مناسب پرده باعث می شود کودک شما احساس آرامش بیشتری داشته باشد و هنگام بازی در اتاق، به راحتی احساس خستگی نخواهند کرد.

به عنوان والدین، شما باید همه کاره باشید. از تهیه مایحتاج روزانه مانند پوشاک و خوراک گرفته تا تهیه یک اتاق خواب راحت برای کودک. از میان تمام جزئیات اتاق خواب، پرده ها را فراموش نکنید. چون پرده ها به شدت برای بهبود خلق و خوی کودک موثر هستند و در عین حال او را در اتاق راحت نگه می دارند.

 

انواع پرده های زیبا برای اتاق خواب کودکان

انواع پرده های زیبا برای اتاق خواب کودکان

 

فروش پرده اتاق کودک

در صورتی که نیاز به پرده های زیبا و مناسب برای اتاق دخترانه یا پسرانه دارید می توانید با ما تماس بگیرید زیرا ما پرده های با کیفیت را با نقوش مختلف از جمله انتزاعی، کارتونی و … را با قیمت هایی مقرون به صرف ارائه می دهیم. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − = سه