پرده اتاق کودک

هماهنگی پرده با دکور اتاق کودک

پرده اتاق کودک

نکاتی برای هماهنگ کردن پرده با اتاق کودک

هنگام هماهنگ کردن اتاق کودک، یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، پرده ها هستند. پرده ها یکی از تزئینات داخلی هستند که جلوه اتاق را تعیین می کنند. و دارای عملکردهای مختلفی هستند که از رشد سالم کودکان و همچنین ایمنی  آن ها محافظت می کند.

با این حال، گزینه های زیادی از نظر عملکرد و همچنین رنگ ها و الگوها وجود دارد که باید دانست چطور انتخاب مناسبی داشت. بنابراین این بار در این مقاله مجموعه ای از هماهنگی ها را برای اتاق کودک دلبندتان معرفی می کنیم!

 

مجموعه هماهنگی پرده اتاق کودکان

پرده های طرح دار، پرده های ساده، رنگ های گرم یا رنگ های سرد؟ با توجه به طراحی، گزینه های زیادی برای انتخاب پرده وجود دارد.

هماهنگی اتاق کودک نیاز به در نظر گرفتن سلیقه کودک و سرعت رشد او دارد و همچنین مشکلات مختلفی در این راه وجود دارد.

اول از همه، هماهنگی های لازم برای اتاق کودک را بررسی کنید، اگر تصویر نهایی اتاق را تجسم کنید، انتخاب آن آسان تر خواهد بود.

برای مشاهده انتخاب نوع پرده مناسب اینجا را کلیک کنید.

توصیه می شود هنگامی که یک تصویر ذهنی کلی دارید، ویژگی های پارچه های طرح دار و ساده را بررسی کنید زیرا می توانید پرده ها را با اطمینان انتخاب کنید.

 

پرده های طرح دار

پرده هایی با انواع نقوش، مانند موجودات زنده و ماشین ها و چیزهایی که با شخصیت های محبوب چاپ شده اند و غیره.

پرده های طرح دار برای اتاق کودکان دارای طرح های متنوعی هستند و با چیزهای مورد علاقه و شخصیت های کشیده شده روی آنها، زندگی روزمره کودک شما را هیجان انگیز و سرگرم کننده می کند، البته با توجه به شکل گیری روندها و تغییرات سلیقه ای باید مراقب باشید.

 

 پرده بچگانه

نکات هماهنگی پرده با دکور اتاق کودک

 

انتخاب طرح مناسب روی رشد توانایی های فکری و تخیل کودکان تاثیرات مثبتی دارد. همچنین برخی از طرح ها می توانند جنبه آموزشی داشته باشند.

این نمونه طرحیست که کودکان می توانند در آن شاد و سرزنده باشند.

 

پرده بچگانه

نمونه پرده نقش دار مناسب برای اتاق کودک

 

نمونه بالا، ایجاد هماهنگی با پرده های طراحی شده از روبات های زیبا را نشان می دهد. روی میز، چیزهایی را که کودکان دوست دارند بچینید، مانند ماشین، اسباب بازی، کتاب و سایر چیزهایی که هیجان انگیز است. باید سعی کنید اتاقی بسازید که مطابق با سلیقه فرزندتان باشد.

همچنین ببینید: رنگ مناسب برای پرده اتاق کودک

طرح زیر را ببینید:

 

پرده بچگانه

هماهنگی با استفاده از پرده های طرح دار

 

هماهنگی ایجاد شده با استفاده از پرده های طرح دار با نقوش دختر و گرگ که همه می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. به دلیل تصویرسازی شخصیت، روی پارچه صورتی و طراحی چشم نواز، تعادل و انسجام فضای داخلی به دست آمده است.

همچنین پرده های دارای رنگ گرم به فضای داخلی اتاق حس آرامش بخشی می دهد:

 

پرده هایی با طرح نقطه های رنگارنگ

 

در میان پرده های طرح دار، پرده هایی با طرح های ساده مانند نقطه نقطه و راه راه، نسبت به پرده هایی با نقوش شخصیت، احساس  آرامش بیشتری می دهد.

همچنین ببینید: نکاتی برای انتخاب پرده اتاق کودکان

 

پرده های ساده

بر خلاف پرده های طرح دار که بر طراحی تاکید دارند، پرده های ساده با سادگی و یکدستی مشخص می شوند. شاید نتوانید از دیدن الگوی طرح دار لذت ببرید، ولی این نوع پرده ها به راحتی با سایر ملزومات اتاق هماهنگ می شود. همچنین پرده های ساده مناسب زمانی هستند که کودک شما می خواهد مطالعه یا تمرکز کند.

 

پرده بچگانه

ایجاد هماهنگی با پرده های ساده

 

ایجاد هماهنگی با استفاده از پرده های ساده با رنگ صورتی مایل به ارغوانی. اتاق با یکسان سازی فضای داخلی و کاغذ دیواری با رنگ سفید، به یک توازن رنگ کلاسیک با طعمی دخترانه تبدیل می شود. همچنین اگر یک حیوان عروسکی را در اتاق قرار دهید، اتاق را کودکانه تر نشان می دهد.

 

ایجاد هماهنگی با پرده های رنگ سبز روشن

 

با در نظر گرفتن طعمی طبیعی، در کنار میز مطالعه ای که از چوب ساخته شده است و حس طبیعت را القا می کند، افزودن رنگ های مشابه به پرده ها و فضای داخلی باعث تعادل رنگ در اتاق می شود.


گفته می شود که سبز اثر آرامش بخشی دارد زیرا رنگی است که در طبیعت مانند جنگل ها یافت می شود. توصیه می شود زمانی که می خواهید فضایی آرام مانند اتاقی برای مطالعه یا تمرکز ایجاد کنید از پرده هایی با این رنگ استفاده کنید.

در این محتوا مجموعه هماهنگی پرده اتاق کودک را معرفی کردیم! اگرچه افراد بیشتر تمایل دارند پرده را فقط با در نظر گرفتن طراحی و نقش روی آن انتخاب کنند. ولی اگر پرده ها را با در نظر گرفتن عملکرد آن انتخاب کنید، پیدا کردن پرده های عالی آسان تر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× پنج = 10