پرده اتاق کودک, مطالب پرده

پرده اتاق کودک که فضایی دلپذیر ایجاد می کند

شاید هیچ چیز کاربردی تر و چشم نوازتر از پرده های اتاق کودک برای ایجاد فضایی دلپذیر و دلنشین نباشد! پرده ها به خوبی با فرش و سایر لوازم تزئینی اتاق کودک هماهنگ می شوند و با در نظر گرفتن جزئیات مهم، رنگی نو به اتاق اضافه می کنند، نور شدید خورشید را مسدود می کنند و فضایی مناسب برای بازی ایجاد می کنند. این تنها رنگ ها و نقش های پرده ها نیستند که نقش مهمی دارند، بلکه عوامل تعیین کننده دیگری مانند مواد، شفافیت پارچه و ایمنی کودکان نیز وجود دارد. در این مقاله چندین ایده اصلی را به شما پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب شما الهام بخش خواهد بود و جزئیات انتخاب مناسب پرده ها را آشکار می کند.

 

پرده اتاق خواب کودکان به عنوان دکوراسیونی چشم نواز

 

پرده اتاق خواب کودکان -تخت دو طبقه به رنگ گلدسته سفید

پرده اتاق خواب کودکان -تخت دو طبقه به رنگ گلدسته سفید

 

مهم نیست که چه نوع پرده اتاق کودکی را انتخاب می کنید، توصیه می کنیم هر دو یا سه سال یکبار آنها را تعویض کنید. به این ترتیب به دکور تنوع بخشیده و فضا را تازه می کنید. به غیر از پرده اتاق کودک، باید عناصر تزئینی دیگری مانند فرش و کوسن های کف را با رنگ های دلپذیر نیز اضافه کنید. 

 

 

پرده اتاق خواب کودکان بر اساس سن

 

پرده اتاق کودک - خانه های با طرح قرمز - چند رنگ

پرده اتاق کودک – خانه های با طرح قرمز – چند رنگ

 

مدل پرده های اتاق کودکان باید متناسب با سن آنها باشد، زیرا کوچولوها ترجیحات خود را با توجه به سن خود تغییر می دهند. در حالی که کودکان نوپا پرده های رنگارنگ را ترجیح می دهند، نوجوانان طرح شخصیت های کمیک یا کارتون های دیگر را دوست دارند. و به همین دلیل است که باید به خواسته های آنها احترام بگذارید و پرده های اتاق خواب کودکان را انتخاب کنید که مطابق با ترجیحات و سلیقه شخصی آنها باشد.

همچنین ببینید: هماهنگی پرده با دکور اتاق کودک

 

پرده اتاق خواب پسر نوجوان

 

پرده اتاق خواب بچه ها قهوه ای مشکی

پرده اتاق خواب بچه ها قهوه ای مشکی

 

انتخاب پرده مناسب برای اتاق کودک کار آسانی نیست. شما حرف آخر را نمی زنید، اما می توانید نظر خود را بگویید و فرزندتان را نصیحت کنید. انتخاب رنگ مناسب پرده ها به اتاق خواب رنگ و نقش تازه ای می دهد، و به فضا آرامش می بخشد.

همچنین ببینید: انتخاب نوع پرده مناسب برای اتاق کودک

 

انتخاب پرده اتاق خواب کودکان بر اساس جنسیت

 

پرده اتاق کودک - پرده صورتی اتاق دخترانه دیوار آجری سفید

پرده اتاق کودک – پرده صورتی اتاق دخترانه دیوار آجری سفید

 

در مورد جنسیت کودک نیز همین قوانین اعمال می شود. سلایق دختر و پسر در طول سال ها تغییر می کند. و همه آنها ترجیحات خاصی دارند. برای مثال، دختران طرح‌های گل‌دار و سایه‌های صورتی را ترجیح می‌دهند، در حالی که پسرها در اتاق خواب آبی که همه جایش با نقوش اسپرت تزئین شده است، راحتند.

همچنین ببینید: رنگ مناسب برای پرده های اتاق کودک

 

پرده برای اتاق دو کودک

 

پرده اتاق خواب کودکان بژ روشن اتاق خواب دو دختر

پرده اتاق خواب کودکان بژ روشن اتاق خواب دو دختر

 

در اتاق خوابی که دو کودک وجود دارد، باید یک یا دو عنصر مرتبط مانند پرده هایی به رنگ خنثی یا فرشی با نقوش هندسی به همراه داشته باشید. بقیه دکوراسیون اتاق خواب را می توان با ترجیحات شخصی دو کودک تطبیق داد. اثر فردیت را می توان از طریق رنگ های مختلف به دست آورد.

همچنین ببینید: نکاتی برای انتخاب پرده اتاق کودکان

 

پرده اتاق خواب کودکان در رنگ ها و درجه بندی یکسان

 

پرده اتاق کودک -آبی - فیروزه ای - گرادیان

پرده اتاق کودک -آبی – فیروزه ای – گرادیان

 

اگر شرایط اتاق دو کودک اجازه می دهد، توصیه می کنیم دو پنجره نصب کنید. پرده هایی با رنگ ها و طرح های یکسان انتخاب کنید که عبور نور یکنواختی داشته باشند. اگر اتاق خواب فقط یک پنجره دارد، بهتر است پرده هایی را با رنگ های خنثی انتخاب کنید.

 

انتخاب درست ضخامت پرده

 

پرده اتاق خواب کودکان

پرده اتاق خواب کودکان

 

مهم است که ضخامت پارچه را برای پرده اتاق کودکان درست انتخاب کنید. مقدار نوری که وارد اتاق می شود به ضخامت آن بستگی دارد و به همین دلیل است که نباید آن را دست کم گرفت. اگر بقیه قسمت های اتاق کودک روشن و تزئین شده است، توصیه می کنیم پرده هایی را انتخاب کنید که از موادی ساخته شده اند که نور را وارد نمی کنند.

 

پرده های مسدود کننده نور

 

پرده اتاق کودک -سفید-پرده بلند-رنگارنگ

پرده اتاق کودک -سفید-پرده بلند-رنگارنگ

 

پرده هایی با درجه مسدودیت نور بالا به ویژه برای اتاق خواب کودک کوچکی که نیاز به چرت بعد از ظهر دارد مناسب است. این نوع پرده ها اتاق را تاریک می کند و فضایی دلپذیر و راحت برای خواب ایجاد می کند.

 

جنس پرده اتاق کودک

 

پرده اتاق خواب بچه - رنگارنگ

پرده اتاق خواب بچه – رنگارنگ

 

منسوجات از الیاف طبیعی بهترین انتخابی هستند که می توانید هنگام استفاده از پرده اتاق کودکان استفاده کنید. نگهداری از آن آسان است که یکی از مهمترین عوامل است. به عنوان مثال، منسوجات ابریشمی ظریف و بسیار نازک هستند و نباید اغلب شسته شوند.

 

پرده در اتاق کودک

 

پرده اتاق خواب بچه ها - پرده های صورتی پاستلی با مضمون اتاق خواب پرنسس

پرده اتاق خواب بچه ها – پرده های صورتی پاستلی با مضمون اتاق خواب پرنسس

 

پرده های کمی تاریک کاملاً برای اتاق کودکان مناسب هستند. آنها رنگی را به ارمغان می آورند که با ایجاد هماهنگی و دلپذیری بیشتر فضا را تازه می کنند. 

 

طول پرده اتاق کودک

 

پرده اتاق کودک با طرح های بلند خال خالی

پرده اتاق کودک با طرح های بلند خال خالی

 

همانطور که می توانید تصور کنید، طول پرده های اتاق کودک دوباره به سن کودک بستگی دارد. برای اتاق کودک، بهتر است روی پرده های نسبتا کوتاه نظر داشته باشید. چون از خطر کشیدن پرده توسط کودک جلوگیری خواهید کرد. اگر کودک شما بلندتر است، از پرده های بلندتر استفاده کنید. ریسک خطر آویزان کردن پرده های بیش از حد بلند را نپذیرید، زیرا کودک ممکن است زمین بخورد و بیفتد.

 

پرده اتاق کودک - کوتاه نیمه شفاف - پاستلی - طرح های سبز - اتاق دو کودک

پرده اتاق کودک – کوتاه نیمه شفاف – پاستلی – طرح های سبز – اتاق دو کودک

 

وقتی صحبت از پرده های اتاق کودک می شود، طرح های کوتاه یکی از بهترین انتخاب ها هستند. توصیه می‌کنیم پرده‌های شفاف را انتخاب کنید که با طرح‌های ظریف تزئین شده و با رنگی مطابق با دکور اتاق باشد. به این ترتیب فضای دلپذیرتری ایجاد می کنید که برای استراحت و بازی مساعد است.

 

پرده اتاق کودک -گل رز-الگوی گل

پرده اتاق کودک -گل رز-الگوی گل

 

در آخر و مهمتر از همه، می خواهیم به شما یادآوری کنیم که حرف آخر را فرزندتان می زند. این اوست که رنگ ها و الگوها را برای تزئین اتاق خود انتخاب می کند که بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می کند. جست و جوی پرده های اتاق خواب کودکان با پسر یا دختر کوچکتان برای شما لذت بخش خواهد بود.

 

تم پرده اتاق کودک

 

تم پرده اتاق کودک پرده های صورتی دیزنی

تم پرده اتاق کودک پرده های صورتی دیزنی

 

یک ایده اصلی این است که پرده ها را با دکوراسیون موضوعی اتاق کودک خود تطبیق دهید. فیلم دیزنی مورد علاقه دختر شما چیست؟ ما مطمئن هستیم که او از دیدن شخصیت های مورد علاقه خود به عنوان دکوراسیون در اتاق خود خوشحال خواهد شد. روی رنگ پاستلی غالب که بر الگوهای چند رنگ تاکید دارد، توجه بیشتری داشته باشید.

 

پرده اتاق کودک -نقشه های سفید-نیمه شفاف-سبز پاستلی

پرده اتاق کودک -نقشه های سفید-نیمه شفاف-سبز پاستلی

 

اگر شما پرده‌های سفید را برای اتاق خواب کودکان ترجیح می‌دهید، طراوت را با رنگ‌های ظریف به آنها هدیه کنید. تم ها را با رنگ غالب در اتاق خواب هماهنگ کنید. در این صورت می‌توانیم تم های سبز را ببینیم که کاملاً با رنگ دیوار سبز پاستلی و تشک مبل مطابقت دارد. پرده های سفید با طرح های بسیار ظریف تزئین شده اند که به کل اتاق ظاهری زیبا و دلپذیر می بخشد.

 

پرده اتاق کودک اتاق کودک دختر پرده های صورتی

پرده اتاق کودک اتاق کودک دختر پرده های صورتی

 

والدین معمولاً پرده اتاق خواب کودکان را با طرحی ساده و بدون تزئین انتخاب می کنند. با این حال، می توانید طرح های چشم نواز دیگر را هم آزمایش کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × پنج =